Schoenenmerk Bally in de etalage

Schoenenmerk Bally in de etalage
Shutterstock

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Focus op drank en voeding

De verkoop van Bally past in de strategie van JAB Holding om de luxemerken van de hand te doen. Naast Bally en Jimmy Choo beschikt het ook nog over het ledermerk Belstaff. Het investeringsbedrijf wil zich in de toekomst focussen op voeding en drank. Zo is het nu al eigenaar van een reeks koffiemerken, waaronder Douwe Egberts, en heeft het meer dan 2.000 broodjeszaken in handen in de Verenigde Staten en Canada. Ook parfum- en cosmeticabedrijf Coty is eigendom van JAB.

 

JAB nam Bally in 2008 over van het Amerikaanse investeringsfonds Texas Pacific Group. Het schoenenmerk heeft een omzet van ongeveer 400 miljoen Zwitserse frank (350 miljoen euro).

 

Vorige maand raakte nog bekend dat Michael Kors de strijd heeft gewonnen rond luxeschoenenmerk Jimmy Choo. Het Amerikaanse modebedrijf telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het merk. In april was al bekend geraakt dat Jimmy Choo, waar JAB 70 procent van de aandelen in handen had, op zoek was naar een nieuwe eigenaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top