Schoenenmerk Bally in de etalage

Schoenenmerk Bally in de etalage
Shutterstock

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Focus op drank en voeding

De verkoop van Bally past in de strategie van JAB Holding om de luxemerken van de hand te doen. Naast Bally en Jimmy Choo beschikt het ook nog over het ledermerk Belstaff. Het investeringsbedrijf wil zich in de toekomst focussen op voeding en drank. Zo is het nu al eigenaar van een reeks koffiemerken, waaronder Douwe Egberts, en heeft het meer dan 2.000 broodjeszaken in handen in de Verenigde Staten en Canada. Ook parfum- en cosmeticabedrijf Coty is eigendom van JAB.

 

JAB nam Bally in 2008 over van het Amerikaanse investeringsfonds Texas Pacific Group. Het schoenenmerk heeft een omzet van ongeveer 400 miljoen Zwitserse frank (350 miljoen euro).

 

Vorige maand raakte nog bekend dat Michael Kors de strijd heeft gewonnen rond luxeschoenenmerk Jimmy Choo. Het Amerikaanse modebedrijf telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het merk. In april was al bekend geraakt dat Jimmy Choo, waar JAB 70 procent van de aandelen in handen had, op zoek was naar een nieuwe eigenaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top