Schoenenmerk Bally in de etalage | RetailDetail

Schoenenmerk Bally in de etalage

Schoenenmerk Bally in de etalage
Shutterstock

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Focus op drank en voeding

De verkoop van Bally past in de strategie van JAB Holding om de luxemerken van de hand te doen. Naast Bally en Jimmy Choo beschikt het ook nog over het ledermerk Belstaff. Het investeringsbedrijf wil zich in de toekomst focussen op voeding en drank. Zo is het nu al eigenaar van een reeks koffiemerken, waaronder Douwe Egberts, en heeft het meer dan 2.000 broodjeszaken in handen in de Verenigde Staten en Canada. Ook parfum- en cosmeticabedrijf Coty is eigendom van JAB.

 

JAB nam Bally in 2008 over van het Amerikaanse investeringsfonds Texas Pacific Group. Het schoenenmerk heeft een omzet van ongeveer 400 miljoen Zwitserse frank (350 miljoen euro).

 

Vorige maand raakte nog bekend dat Michael Kors de strijd heeft gewonnen rond luxeschoenenmerk Jimmy Choo. Het Amerikaanse modebedrijf telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het merk. In april was al bekend geraakt dat Jimmy Choo, waar JAB 70 procent van de aandelen in handen had, op zoek was naar een nieuwe eigenaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.