Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda opent binnenkort boetieks in Dijon en Parijs. De twee nieuwe winkels komen boven op de negen eigen boetieks die het merk nu al runt in Frankrijk.

Internationale expansie

Begin juli opent het Amsterdamse kledingmerk Scotch & Soda een eerste eigen boetiek in Dijon en een vierde boetiek in Parijs (dit keer in Bercy Village). Dat brengt het totale aantal Franse winkels in eigen beheer op elf. Enkele weken geleden openden de Nederlanders ook een derde outlet in Frankrijk, meer bepaald in het fonkelnieuwe merkendorp Miramas (Bouches-du-Rhône). Dat opende op 12 april zijn deuren voor het grote publiek en zal op termijn 120 merkenboetieks tellen.

 

Scotch & Soda, in 1985 opgericht en in 2011 voor 350 miljoen euro overgenomen door het Amerikaanse Kellwood Company (met de steun van Sun Capital Partners), heeft over heel de wereld intussen een 170-tal eigen winkels. Daarnaast is het merk te koop in circa 8.000 multimerkenboetieks. Sinds de overname door de Amerikanen ligt de nadruk meer dan ooit op internationale expansie. De groep, die vorig boekjaar een omzet van 325,9 miljoen euro draaide, haalt 65% van zijn inkomsten uit groothandelsactiviteiten, maar zet sinds kort volop in op meer eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Michael Kors wint strijd om Jimmy Choo

25/07/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft een nieuwe eigenaar en het is modebedrijf Michael Kors geworden. Dat telt een bedrag van 896 miljoen pond (1 miljard euro) neer voor de overname van het luxemerk.

Skechers wil 15 winkels in de Benelux

24/07/2017

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

Delhaize zet expansie verder

24/07/2017

De supermarktketen opende dit jaar al 13 winkels en plant nog eens 16 openingen in de tweede jaarhelft. Bovendien worden in totaal wel 120 winkels in een nieuw jasje gestoken. 

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Back to top