Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda opent binnenkort boetieks in Dijon en Parijs. De twee nieuwe winkels komen boven op de negen eigen boetieks die het merk nu al runt in Frankrijk.

Internationale expansie

Begin juli opent het Amsterdamse kledingmerk Scotch & Soda een eerste eigen boetiek in Dijon en een vierde boetiek in Parijs (dit keer in Bercy Village). Dat brengt het totale aantal Franse winkels in eigen beheer op elf. Enkele weken geleden openden de Nederlanders ook een derde outlet in Frankrijk, meer bepaald in het fonkelnieuwe merkendorp Miramas (Bouches-du-Rhône). Dat opende op 12 april zijn deuren voor het grote publiek en zal op termijn 120 merkenboetieks tellen.

 

Scotch & Soda, in 1985 opgericht en in 2011 voor 350 miljoen euro overgenomen door het Amerikaanse Kellwood Company (met de steun van Sun Capital Partners), heeft over heel de wereld intussen een 170-tal eigen winkels. Daarnaast is het merk te koop in circa 8.000 multimerkenboetieks. Sinds de overname door de Amerikanen ligt de nadruk meer dan ooit op internationale expansie. De groep, die vorig boekjaar een omzet van 325,9 miljoen euro draaide, haalt 65% van zijn inkomsten uit groothandelsactiviteiten, maar zet sinds kort volop in op meer eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Biologische supermarkt Sequoia bouwt aan duurzame groei

24/05/2017

Bio-pionier Sequoia werkt geduldig aan verdere expansie: één bijkomende winkel per jaar is de ambitie. De teller staat voorlopig op zes. Ook opent de retailer binnenkort een nieuwe food-webshop. 

Foot Locker kent kleine omzetstijging bij start van boekjaar

23/05/2017

Schoenenketen Foot Locker heeft in het eerste kwartaal van 2017 een kleine omzetstijging gekend van 0,7%, naar 2 miljard dollar (1,8 miljard euro). De nettowinst daalde wel ten opzichte van een jaar eerder, van 191 naar 180 miljoen dollar (160 miljoen euro).

Uniqlo maakt fast fashion nog sneller

23/05/2017

Het Japanse Fast Retailing, moederbedrijf van modeketen Uniqlo, heeft zijn productieproces drastisch weten te versnellen. Voortaan zal het nog maar dertien dagen duren om een nieuw product vanop de ontwerptafel tot in de winkels te krijgen.

Overnemer Belgische McGregor-winkels mikt niet op e-commerce

23/05/2017

De West-Vlaamse zakenman Andy Verbauwhede, die met zijn bedrijf Fashion Matters één van de overnemers van een aantal van de Belgische winkels van McGregor en Gaastra, zegt niet te mikken op uitbreiding van de e-commerce.

13 winkels McGregor en Gaastra gered

19/05/2017

Twee kopers nemen samen dertien Belgische winkels over van modeketens McGregor en Gaastra, die eerder dit jaar in de problemen geraakten. Voor tien andere winkels is er nog geen oplossing. 

Patrice Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren

19/05/2017

Modemerk Ralph Lauren heeft Patrice Louvet aangeduid als de nieuwe CEO. Hij volgt Stefan Larsson op, die in februari onverwacht het bedrijf verliet omwille van een meningsverschil met oprichter en voorzitter Ralph Lauren.

Back to top