Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda opent binnenkort boetieks in Dijon en Parijs. De twee nieuwe winkels komen boven op de negen eigen boetieks die het merk nu al runt in Frankrijk.

Internationale expansie

Begin juli opent het Amsterdamse kledingmerk Scotch & Soda een eerste eigen boetiek in Dijon en een vierde boetiek in Parijs (dit keer in Bercy Village). Dat brengt het totale aantal Franse winkels in eigen beheer op elf. Enkele weken geleden openden de Nederlanders ook een derde outlet in Frankrijk, meer bepaald in het fonkelnieuwe merkendorp Miramas (Bouches-du-Rhône). Dat opende op 12 april zijn deuren voor het grote publiek en zal op termijn 120 merkenboetieks tellen.

 

Scotch & Soda, in 1985 opgericht en in 2011 voor 350 miljoen euro overgenomen door het Amerikaanse Kellwood Company (met de steun van Sun Capital Partners), heeft over heel de wereld intussen een 170-tal eigen winkels. Daarnaast is het merk te koop in circa 8.000 multimerkenboetieks. Sinds de overname door de Amerikanen ligt de nadruk meer dan ooit op internationale expansie. De groep, die vorig boekjaar een omzet van 325,9 miljoen euro draaide, haalt 65% van zijn inkomsten uit groothandelsactiviteiten, maar zet sinds kort volop in op meer eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Back to top