Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

Scotch & Soda zet verovering Frankrijk voort

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda opent binnenkort boetieks in Dijon en Parijs. De twee nieuwe winkels komen boven op de negen eigen boetieks die het merk nu al runt in Frankrijk.

Internationale expansie

Begin juli opent het Amsterdamse kledingmerk Scotch & Soda een eerste eigen boetiek in Dijon en een vierde boetiek in Parijs (dit keer in Bercy Village). Dat brengt het totale aantal Franse winkels in eigen beheer op elf. Enkele weken geleden openden de Nederlanders ook een derde outlet in Frankrijk, meer bepaald in het fonkelnieuwe merkendorp Miramas (Bouches-du-Rhône). Dat opende op 12 april zijn deuren voor het grote publiek en zal op termijn 120 merkenboetieks tellen.

 

Scotch & Soda, in 1985 opgericht en in 2011 voor 350 miljoen euro overgenomen door het Amerikaanse Kellwood Company (met de steun van Sun Capital Partners), heeft over heel de wereld intussen een 170-tal eigen winkels. Daarnaast is het merk te koop in circa 8.000 multimerkenboetieks. Sinds de overname door de Amerikanen ligt de nadruk meer dan ooit op internationale expansie. De groep, die vorig boekjaar een omzet van 325,9 miljoen euro draaide, haalt 65% van zijn inkomsten uit groothandelsactiviteiten, maar zet sinds kort volop in op meer eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top