ShirtDeal wil snel uitbreiden | RetailDetail

ShirtDeal wil snel uitbreiden

ShirtDeal wil snel uitbreiden

Modeketen ShirtDeal wil nog dit jaar sterk uitbreiden in Nederland. Momenteel beschikt die over drie winkels, maar nog dit jaar wil ze op acht verschillende locaties zijn overhemden aan de man brengen.

Potentieel voor 25 vestigingen

Afgelopen week opende ShirtDeal nog maar pas zijn derde winkel, maar oprichter Henk de Groot wil dit voorjaar nog eens één of twee winkels openen en in het najaar moeten er opnieuw drie bij komen. Volgens De Groot heeft ShirtDeal het potentieel om in elke grote of middelgrote stad in Nederland een vestiging te hebben. Hij hoopt zo uiteindelijk door te groeien naar 25 vestigingen, “Maar we leven een beetje van dag tot dag. In de markt en de branche zit het op dit moment tegen”, zegt hij aan RetailNews.

 

Om niet onmiddellijk voor lange tijd aan een winkelpand vast te zitten, sluit ShirtDeal steevast een contract van een half jaar af met de verhuurder. Bevalt de nieuwe locatie en zijn zowel huurder als verhuurder tevreden, dan wordt het contract verlengd. Dat gebeurde al bij de eerste winkel in Den Haag. In Leiden is dat nog niet het geval.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.