Skechers voltooit uitbreiding Europees distributiecentrum

Skechers voltooit uitbreiding Europees distributiecentrum

Het Amerikaanse schoenenmerk Skechers heeft de vierde fase van de uitbreiding van zijn Europees distributiecentrum afgerond. Het distributiecentrum in Luik werd een derde groter en meet nu 98.500 m².

Stijgende vraag volgen

Skechers heeft fiks geïnvesteerd in de infrastructuur om te kunnen voldoen aan de stijgende vraag. Zo verzond het in februari al een recordaantal van drie miljoen paar schoenen en in heel het eerste kwartaal werden er 8,1 miljoen paren verdeeld.

 

“Nu de uitbreiding van ons Europees distributiecentrum is afgerond en de automatisering later dit jaar volledig is voltooid, verwachten we nog efficiënter te werken in onze grootste markt na de Verenigde Staten en voorbereid te zijn voor verdere groei in Europa”, zegt operationeel bestuurder en financieel directeur David Weinberg.

 

Skechers is de voorbije jaren bezig aan een stevige expansie. Sinds kort is het ook in België aanwezig met eigen winkels: de eerste opende in april zijn deuren in het Wijnegem Shopping Center. In totaal wil het ongeveer vijftien winkels openen in de Benelux. Wereldwijd heeft het meer dan 1.340 winkels en haalt het een omzet van ongeveer 3 miljard dollar (2,7 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top