Skechers wil 15 winkels in de Benelux

Skechers wil 15 winkels in de Benelux
Shutterstock

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

“De consument bepaalt”

Volgens Maurice van Berkel, general manager van Skechers Benelux, zijn de eigen winkels dan ook een belangrijk onderdeel van het bedrijf. "Skechers heeft wereldwijd bijna tweeduizend winkels, waarin veel producten worden getest en bij succes meteen worden uitgerold. We gaan steeds meer - nee eigenlijk al jaren - alleen van de consument uit. We roepen al heel lang dat de consument bepaalt”, aldus Van Berkel aan RetailTrends. “Veel retailers zijn bang voor monobrandstores, maar het is de toekomst. Er ontstaat een mix tussen monobrand- en multibrandstores.”

 

Voor Skechers zijn die eigen winkels vooral belangrijk vanwege het brede aanbod van het merk. Per jaar maakt het ongeveer 3.000 modellen voor mannen, vrouwen en kinderen. Die kunnen in een eigen winkel beter tot hun recht komen. Vooral omdat Skechers zich niet graag wil profileren als een bepaald soort merk, zoals sportmerk of casualmerk, maar wel zo breed mogelijk wil gaan. “Bij merken als Skechers vind je alles. We zijn niet in een hokje te plaatsen.”

 

Bij Skechers merken ze ook dat het voor inkopers steeds moeilijker wordt om te voorspellen wat goed gaat verkopen. “We zien nu veel producten die niet door inkopers worden opgenomen, maar die super verkopen als we die in onze eigen winkels plaatsen. Het wordt simpelweg lastiger voor de inkoper, omdat de consument steeds kritischer en sneller wordt”, aldus Van Berkel.

 

Transparant communiceren

Van Berkel verwacht ook weinig tegenkanting van de groothandelsklanten rond de opening van de eigen winkels. “Als je transparant, open en duidelijk bent, zullen er weinig problemen zijn. Daarom communiceren we ook duidelijk dat we vijftien winkels in de Benelux willen openen”, stelt Van Berkel. “Bovendien stimuleren onze winkels de groothandel juist. In Wijnegem, waar we met een winkel recht tegenover een van onze klanten zitten, hebben we die ervaring. De klant is alleen maar beter gaan scoren met een volle Skechers-winkel tegenover zich.”

 

Momenteel verkoopt Skechers in de Benelux nog niet online, maar daar komt mogelijk snel verandering in. In landen als Duitsland en Engeland is dat al het geval en mogelijk is volgend jaar de Benelux aan de beurt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Back to top