Skechers wil 15 winkels in de Benelux | RetailDetail

Skechers wil 15 winkels in de Benelux

Skechers wil 15 winkels in de Benelux
Shutterstock

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

“De consument bepaalt”

Volgens Maurice van Berkel, general manager van Skechers Benelux, zijn de eigen winkels dan ook een belangrijk onderdeel van het bedrijf. "Skechers heeft wereldwijd bijna tweeduizend winkels, waarin veel producten worden getest en bij succes meteen worden uitgerold. We gaan steeds meer - nee eigenlijk al jaren - alleen van de consument uit. We roepen al heel lang dat de consument bepaalt”, aldus Van Berkel aan RetailTrends. “Veel retailers zijn bang voor monobrandstores, maar het is de toekomst. Er ontstaat een mix tussen monobrand- en multibrandstores.”

 

Voor Skechers zijn die eigen winkels vooral belangrijk vanwege het brede aanbod van het merk. Per jaar maakt het ongeveer 3.000 modellen voor mannen, vrouwen en kinderen. Die kunnen in een eigen winkel beter tot hun recht komen. Vooral omdat Skechers zich niet graag wil profileren als een bepaald soort merk, zoals sportmerk of casualmerk, maar wel zo breed mogelijk wil gaan. “Bij merken als Skechers vind je alles. We zijn niet in een hokje te plaatsen.”

 

Bij Skechers merken ze ook dat het voor inkopers steeds moeilijker wordt om te voorspellen wat goed gaat verkopen. “We zien nu veel producten die niet door inkopers worden opgenomen, maar die super verkopen als we die in onze eigen winkels plaatsen. Het wordt simpelweg lastiger voor de inkoper, omdat de consument steeds kritischer en sneller wordt”, aldus Van Berkel.

 

Transparant communiceren

Van Berkel verwacht ook weinig tegenkanting van de groothandelsklanten rond de opening van de eigen winkels. “Als je transparant, open en duidelijk bent, zullen er weinig problemen zijn. Daarom communiceren we ook duidelijk dat we vijftien winkels in de Benelux willen openen”, stelt Van Berkel. “Bovendien stimuleren onze winkels de groothandel juist. In Wijnegem, waar we met een winkel recht tegenover een van onze klanten zitten, hebben we die ervaring. De klant is alleen maar beter gaan scoren met een volle Skechers-winkel tegenover zich.”

 

Momenteel verkoopt Skechers in de Benelux nog niet online, maar daar komt mogelijk snel verandering in. In landen als Duitsland en Engeland is dat al het geval en mogelijk is volgend jaar de Benelux aan de beurt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.