Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers | RetailDetail

Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers

Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers
http://www.shutterstock.com/nl/pic-297265649/stock-photo-smiling-blonde-doing-shopping-in-clothes-store.html?src=eRpJkKPWpwLAbIB-uZMRhg-1-47

46% van de moderetailers zag de voorbije weken de verkoop van de lente- en zomercollectie afnemen. Bij 17% nam de verkoop dan weer toe.

Minder problemen voor omnichannelbedrijven

De handelaars wijzen daarvoor naar het slechte weer en (in mindere mate) ook naar de aanslagen op 22 maart in Brussel en de nasleep daarvan. “Van echt lenteweer is tot nu toe, op een dag of twee na, nog geen sprake geweest, waardoor consumenten weinig zin hebben om lente- en zomerkledij en -schoeisel in te slaan”, klinkt het bij de handelaars.

 

Uit een bevraging van het NSZ bij 275 kleding- en schoenenwinkels blijkt ook dat omnichannelbedrijven beter bestand zijn tegen dit soort externe factoren. In die categorie daalde bij slechts 27% van de bedrijven de omzet. Ook winkels die zich in een overdekte plaats bevinden, zoals een winkelcentrum, hadden iets minder last van het slechte weer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.