Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers | RetailDetail

Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers

Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers
http://www.shutterstock.com/nl/pic-297265649/stock-photo-smiling-blonde-doing-shopping-in-clothes-store.html?src=eRpJkKPWpwLAbIB-uZMRhg-1-47

46% van de moderetailers zag de voorbije weken de verkoop van de lente- en zomercollectie afnemen. Bij 17% nam de verkoop dan weer toe.

Minder problemen voor omnichannelbedrijven

De handelaars wijzen daarvoor naar het slechte weer en (in mindere mate) ook naar de aanslagen op 22 maart in Brussel en de nasleep daarvan. “Van echt lenteweer is tot nu toe, op een dag of twee na, nog geen sprake geweest, waardoor consumenten weinig zin hebben om lente- en zomerkledij en -schoeisel in te slaan”, klinkt het bij de handelaars.

 

Uit een bevraging van het NSZ bij 275 kleding- en schoenenwinkels blijkt ook dat omnichannelbedrijven beter bestand zijn tegen dit soort externe factoren. In die categorie daalde bij slechts 27% van de bedrijven de omzet. Ook winkels die zich in een overdekte plaats bevinden, zoals een winkelcentrum, hadden iets minder last van het slechte weer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top