Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers

Slecht weer betekende slechte verkoop voor moderetailers
http://www.shutterstock.com/nl/pic-297265649/stock-photo-smiling-blonde-doing-shopping-in-clothes-store.html?src=eRpJkKPWpwLAbIB-uZMRhg-1-47

46% van de moderetailers zag de voorbije weken de verkoop van de lente- en zomercollectie afnemen. Bij 17% nam de verkoop dan weer toe.

Minder problemen voor omnichannelbedrijven

De handelaars wijzen daarvoor naar het slechte weer en (in mindere mate) ook naar de aanslagen op 22 maart in Brussel en de nasleep daarvan. “Van echt lenteweer is tot nu toe, op een dag of twee na, nog geen sprake geweest, waardoor consumenten weinig zin hebben om lente- en zomerkledij en -schoeisel in te slaan”, klinkt het bij de handelaars.

 

Uit een bevraging van het NSZ bij 275 kleding- en schoenenwinkels blijkt ook dat omnichannelbedrijven beter bestand zijn tegen dit soort externe factoren. In die categorie daalde bij slechts 27% van de bedrijven de omzet. Ook winkels die zich in een overdekte plaats bevinden, zoals een winkelcentrum, hadden iets minder last van het slechte weer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top