Sneakerketen Solebox opent hotspot in Brussel | RetailDetail

Sneakerketen Solebox opent hotspot in Brussel

Sneakerketen Solebox opent hotspot in Brussel
Foto’s: Kane Holz / Solebox

De Berlijnse sneakerpionier Solebox heeft afgelopen zaterdag een winkel geopend aan de Brusselse Anspachlaan. Je vindt er exclusieve sneakers in de setting van een bankfiliaal. Het is de vijfde Europese vestiging voor de keten.

Onderdeel van Deichmann

Solebox verkoopt sneakers en streetwear in zijn webshop en een beperkt aantal fysieke winkels in grote winkelsteden. De Brusselse winkel is slechts de vijfde Europese vestiging, na Berlijn, München, Wenen en Amsterdam.

 

Elke shop is uniek en wordt ingericht volgens een specifiek thema. In Berlijn bijvoorbeeld oogt de winkel als een industrieel magazijn en speelt een robot de hoofdrol: de ‘Solebot’ haalt het gewenste paar sneakers uit de voorraad, achter glas. In München bevinden de sneakers zich in het decor van een oude wijnkelder. De Weense winkel oogt als een kunstgalerij, terwijl die in Amsterdam een heus laboratorium is. Ook in Brussel koos Solebox voor een opmerkelijk concept: de winkel lijkt wel een bankfiliaal, met loketten, kluizen, beveiligingscamera’s… Deze videoclip geeft je een impressie van wat je er kunt verwachten.

 

Solebox werd opgericht in Berlijn in 2003 door de broers Hikmet en Sükret Sugör. De boetiek wilde zeldzame Amerikaanse sneakers naar Europa brengen en zette al gauw exclusieve samenwerkingen op met onder andere New Balance, adidas, Reebok en Puma. Ook organiseert het bedrijf sneaker-ruilbijeenkomsten onder de naam ‘Solemart’. Solebox werd eind 2013 overgenomen door Snipes, dat net als schoenketen vanHaren behoort tot de Deichmann-groep, de grootste schoenengroep ter wereld. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Brussels akkoord over duurzamere voeding

15/05/2018

De Brusselse distributeurs verbinden zich ertoe tegen 2020 30% minder voedselafval te hebben en 20% meer ruimte te voorzien voor Belgische voeding. Dat maakt deel uit van een nieuw akkoord tussen het Brussels Gewest en de sector.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.