Sneakerketen Solebox opent hotspot in Brussel | RetailDetail

Sneakerketen Solebox opent hotspot in Brussel

Sneakerketen Solebox opent hotspot in Brussel
Foto’s: Kane Holz / Solebox

De Berlijnse sneakerpionier Solebox heeft afgelopen zaterdag een winkel geopend aan de Brusselse Anspachlaan. Je vindt er exclusieve sneakers in de setting van een bankfiliaal. Het is de vijfde Europese vestiging voor de keten.

Onderdeel van Deichmann

Solebox verkoopt sneakers en streetwear in zijn webshop en een beperkt aantal fysieke winkels in grote winkelsteden. De Brusselse winkel is slechts de vijfde Europese vestiging, na Berlijn, München, Wenen en Amsterdam.

 

Elke shop is uniek en wordt ingericht volgens een specifiek thema. In Berlijn bijvoorbeeld oogt de winkel als een industrieel magazijn en speelt een robot de hoofdrol: de ‘Solebot’ haalt het gewenste paar sneakers uit de voorraad, achter glas. In München bevinden de sneakers zich in het decor van een oude wijnkelder. De Weense winkel oogt als een kunstgalerij, terwijl die in Amsterdam een heus laboratorium is. Ook in Brussel koos Solebox voor een opmerkelijk concept: de winkel lijkt wel een bankfiliaal, met loketten, kluizen, beveiligingscamera’s… Deze videoclip geeft je een impressie van wat je er kunt verwachten.

 

Solebox werd opgericht in Berlijn in 2003 door de broers Hikmet en Sükret Sugör. De boetiek wilde zeldzame Amerikaanse sneakers naar Europa brengen en zette al gauw exclusieve samenwerkingen op met onder andere New Balance, adidas, Reebok en Puma. Ook organiseert het bedrijf sneaker-ruilbijeenkomsten onder de naam ‘Solemart’. Solebox werd eind 2013 overgenomen door Snipes, dat net als schoenketen vanHaren behoort tot de Deichmann-groep, de grootste schoenengroep ter wereld. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).