Star Collections verwerft distributie Björn Borg Footwear in de Benelux

Star Collections verwerft distributie Björn Borg Footwear in de Benelux

Serve & Volley Footwear, de wereldwijde licentiehouder van Björn Borg Footwear, gaat ook in de Benelux de distributie verzorgen voor Björn Borg Footwear. Tot voor kort werd Björn Borg Footwear in de Benelux nog gedistribueerd door Dutch Brand Management/Belgian Brand Management (DBM/BBM).

Eigen verkooporganisaties

Vanaf het verkoopseizoen Spring/Summer 2014 zal Serve & Volley Footwear, dochteronderneming van Star Collections, de collecties met eigen verkooporganisaties in Nederland en België gaan verkopen.

 

Het bedrijf verkoopt het van origine Zweedse merk al in achttien Europese landen. In Duitsland, Oostenrijk en Engeland heeft Serve & Volley al enige tijd eigen verkooporganisaties, en daar komen nu Nederland, België en Luxemburg bij. DBM/BBM geeft aan zich de komende tijd weer te gaan richten op zijn kernactiviteit, de verkoop van Underwear en Apparel.

 

Onder één paraplu

“Wij zijn zeer verheugd dat DBM ons de kans bood om de distributie te verzorgen in deze belangrijke markten voor het merk. Distributie in de Benelux geeft ons als bedrijf het ideale uitgangspunt om door te blijven groeien. Daarnaast komen de collectieontwikkeling én distributie nu onder één paraplu”, zegt Erwin Jaspers van Star Collections.

 

Het salesteam blijft zowel in Nederland (Bart de Roos en Alfred van Gastel) als in België (Luk Lenjou en Lesley Deelkens) ongewijzigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top