Sterk Europa stuwt resultaten Hugo Boss | RetailDetail

Sterk Europa stuwt resultaten Hugo Boss

Sterk Europa stuwt resultaten Hugo Boss
Shutterstock

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in het derde kwartaal de omzet met 1% zien stijgen naar 711 miljoen euro. De groei was vooral te danken aan sterke prestaties in Europa, waar de omzet met 4% steeg.

Sterke prestatie retaildivisie

De retailtak van Hugo Boss ging er in het derde kwartaal met 3% op vooruit naar 410 miljoen euro en op vergelijkbare basis was er zelfs sprake van een groei van 5%. De groothandelsactiviteiten kregen dan weer een tik van 3%: daar daalde de omzet naar 281 miljoen euro. De nettowinst bleef bij 80,3 miljoen euro stabiel ten opzichte van een jaar eerder.

 

“We zijn goed op weg om onze doelen voor 2017 te behalen en sommige zelfs te overstijgen”, zegt CEO Mark Langer. “Vooral de prestatie van onze eigen retaildivisie is bijzonder bevredigend. We maken goed vooruitgang in de herpositionering van BOSS en HUGO.” Toch kan Hugo Boss niet overal tevreden over zijn: in Noord- en Zuid-Amerika daalde de omzet met 8%, vooral vanwege bijzondere zwakke prestaties in de Verenigde Staten. Daar moest Hugo Boss een terugval slikken van 9%.

 

In Europa klonken helemaal andere geluiden: daar steeg de omzet met 4%, waarbij het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Benelux uitschieters waren. Die groei was te danken aan de verkoop in de eigen winkels, aangezien de groothandel achteruitboerde. In Azië profiteerde Hugo Boss dan weer van de verdere opmars in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.