Sterk Europa stuwt resultaten Hugo Boss | RetailDetail

Sterk Europa stuwt resultaten Hugo Boss

Sterk Europa stuwt resultaten Hugo Boss
Shutterstock

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in het derde kwartaal de omzet met 1% zien stijgen naar 711 miljoen euro. De groei was vooral te danken aan sterke prestaties in Europa, waar de omzet met 4% steeg.

Sterke prestatie retaildivisie

De retailtak van Hugo Boss ging er in het derde kwartaal met 3% op vooruit naar 410 miljoen euro en op vergelijkbare basis was er zelfs sprake van een groei van 5%. De groothandelsactiviteiten kregen dan weer een tik van 3%: daar daalde de omzet naar 281 miljoen euro. De nettowinst bleef bij 80,3 miljoen euro stabiel ten opzichte van een jaar eerder.

 

“We zijn goed op weg om onze doelen voor 2017 te behalen en sommige zelfs te overstijgen”, zegt CEO Mark Langer. “Vooral de prestatie van onze eigen retaildivisie is bijzonder bevredigend. We maken goed vooruitgang in de herpositionering van BOSS en HUGO.” Toch kan Hugo Boss niet overal tevreden over zijn: in Noord- en Zuid-Amerika daalde de omzet met 8%, vooral vanwege bijzondere zwakke prestaties in de Verenigde Staten. Daar moest Hugo Boss een terugval slikken van 9%.

 

In Europa klonken helemaal andere geluiden: daar steeg de omzet met 4%, waarbij het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Benelux uitschieters waren. Die groei was te danken aan de verkoop in de eigen winkels, aangezien de groothandel achteruitboerde. In Azië profiteerde Hugo Boss dan weer van de verdere opmars in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.