Sterk tweede kwartaal voor Adidas

Sterk tweede kwartaal voor Adidas
Shutterstock

Het Duitse sportmerk Adidas heeft er een bijzonder sterk tweede kwartaal opzitten. De omzet steeg met maar liefst 20% en op basis van die cijfers werd ook besloten om de verwachtingen voor heel het jaar bij te stellen.

Overal groei, behalve in Rusland

De totale omzet van Adidas kwam in het tweede kwartaal uit op 5,04 miljard euro, waarbij het merk Adidas met 21% groeide en Reebok met 5%. De sterke groei bij het merk Adidas was te danken aan een tweecijferige groei in de ‘running’ categorie en een sterke verkoop van de collecties Adidas Originals en Adidas Neo. Bij Reebok werden de cijfers negatief beïnvloed door de inspanningen die worden geleverd om de distributie in de Verenigde Staten terug op orde te krijgen.

 

Adidas groeide in elke regio, behalve in Rusland, waar de omzet met 11% daalde. De sterkste groei was er te vinden in China en Noord-Amerika, waar de omzet respectievelijk met 28 en 26% groeide. Ook in West-Europa maakt het sportmerk een sprong voorwaarts van 19%, hoewel het merk daar had te maken met een zwaar vergelijkingsjaar naar aanleiding van het EK Voetbal in 2016.

 

Hogere verwachtingen

De nettowinst steeg dan weer met 16% naar 347 miljoen euro. Over de eerste zes maanden van het jaar heen maakte Adidas een winst van 809 miljoen euro, 21% meer dan een jaar eerder.

 

Vanwege de goede prestaties in de eerste helft van het jaar heeft Adidas besloten om de verwachtingen voor het volledige jaar bij te stellen. Het gaat nu uit van een omzetgroei tussen 17 en 19%, daar waar het eerst mikte op 12 tot 14%. De nettowinst moet dan weer met 13 tot 15% stijgen naar een bedrag tussen 1,2 en 1,225 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top