Sterk tweede kwartaal voor Adidas | RetailDetail

Sterk tweede kwartaal voor Adidas

Sterk tweede kwartaal voor Adidas
Shutterstock

Het Duitse sportmerk Adidas heeft er een bijzonder sterk tweede kwartaal opzitten. De omzet steeg met maar liefst 20% en op basis van die cijfers werd ook besloten om de verwachtingen voor heel het jaar bij te stellen.

Overal groei, behalve in Rusland

De totale omzet van Adidas kwam in het tweede kwartaal uit op 5,04 miljard euro, waarbij het merk Adidas met 21% groeide en Reebok met 5%. De sterke groei bij het merk Adidas was te danken aan een tweecijferige groei in de ‘running’ categorie en een sterke verkoop van de collecties Adidas Originals en Adidas Neo. Bij Reebok werden de cijfers negatief beïnvloed door de inspanningen die worden geleverd om de distributie in de Verenigde Staten terug op orde te krijgen.

 

Adidas groeide in elke regio, behalve in Rusland, waar de omzet met 11% daalde. De sterkste groei was er te vinden in China en Noord-Amerika, waar de omzet respectievelijk met 28 en 26% groeide. Ook in West-Europa maakt het sportmerk een sprong voorwaarts van 19%, hoewel het merk daar had te maken met een zwaar vergelijkingsjaar naar aanleiding van het EK Voetbal in 2016.

 

Hogere verwachtingen

De nettowinst steeg dan weer met 16% naar 347 miljoen euro. Over de eerste zes maanden van het jaar heen maakte Adidas een winst van 809 miljoen euro, 21% meer dan een jaar eerder.

 

Vanwege de goede prestaties in de eerste helft van het jaar heeft Adidas besloten om de verwachtingen voor het volledige jaar bij te stellen. Het gaat nu uit van een omzetgroei tussen 17 en 19%, daar waar het eerst mikte op 12 tot 14%. De nettowinst moet dan weer met 13 tot 15% stijgen naar een bedrag tussen 1,2 en 1,225 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.