Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler | RetailDetail

Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler

Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler

Het Italiaanse modemerk Moncler heeft in het eerste kwartaal van 2017 een mooie groei behaald. Vooral de retailverkoop van Moncler maakte een sprong voorwaarts, met name in Europa. De groep baat wereldwijd 191 eigen winkels uit.

Groei op alle markten

De totale omzet van Moncler kwam in de eerste drie maanden van het jaar uit op 276,2 miljoen euro, een stijging van 16% ten opzichte van een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten was er sprake van groei van 15%.

 

De grootste groei was te vinden in de retailtak van Moncler, die goed was voor een omzet van 203,9 miljoen euro (+18%). Vooral in Europa-zonder-Italië maakte het merk een sterke opmars: daar steeg de retailomzet met 26%, dankzij goede verkopen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Op thuismarkt Italië steeg de omzet met 7%. In Noord- en Zuid-Amerika steeg de omzet met 12%, dankzij de opening van een aantal nieuwe winkels in de Verenigde Staten. Zo is Moncler tegenwoordig te vinden op de prestigieuze Madison Avenue in New York. In Azië tot slot steeg de omzet met 12 procent.

 

De omzet uit groothandelsactiviteiten steeg dan weer met 8% naar 72,3 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.