Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler | RetailDetail

Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler

Sterke groei voor Italiaans modemerk Moncler

Het Italiaanse modemerk Moncler heeft in het eerste kwartaal van 2017 een mooie groei behaald. Vooral de retailverkoop van Moncler maakte een sprong voorwaarts, met name in Europa. De groep baat wereldwijd 191 eigen winkels uit.

Groei op alle markten

De totale omzet van Moncler kwam in de eerste drie maanden van het jaar uit op 276,2 miljoen euro, een stijging van 16% ten opzichte van een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten was er sprake van groei van 15%.

 

De grootste groei was te vinden in de retailtak van Moncler, die goed was voor een omzet van 203,9 miljoen euro (+18%). Vooral in Europa-zonder-Italië maakte het merk een sterke opmars: daar steeg de retailomzet met 26%, dankzij goede verkopen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Op thuismarkt Italië steeg de omzet met 7%. In Noord- en Zuid-Amerika steeg de omzet met 12%, dankzij de opening van een aantal nieuwe winkels in de Verenigde Staten. Zo is Moncler tegenwoordig te vinden op de prestigieuze Madison Avenue in New York. In Azië tot slot steeg de omzet met 12 procent.

 

De omzet uit groothandelsactiviteiten steeg dan weer met 8% naar 72,3 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.