Sterke groei voor modemerk Ted Baker | RetailDetail

Sterke groei voor modemerk Ted Baker

Sterke groei voor modemerk Ted Baker

Het Britse modemerk Ted Baker heeft mooie resultaten gehaald in het boekjaar 2016. Zowel de omzet als de winst maakten een mooie sprong voorwaarts. De grootste groei voor het merk was te vinden in Noord-Amerika.

 

Expansie in Azië

De totale omzet van Ted Baker kwam in 2016 uit op  531 miljoen pond (616 miljoen euro). Dat is een groei van 16,4 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de winst voor belastingen maakte een sprong van 12,1 procent naar 65,8 miljoen pond (76,3 miljoen euro).

 

De grootste markt voor Ted Baker blijft het Verenigd Koninkrijk en Europa, waar de omzet met 10,7 procent groeide naar 279 miljoen pond (323 miljoen euro). In Noord-Amerika was de groei voor het Britse merk indrukwekkender. Daar steeg de verkoop met 28 procent naar 103 miljoen pond (119 miljoen euro).

 

Daarnaast wordt ook de online verkoop steeds belangrijker voor Ted Baker. De omzet van e-commerce steeg zo met 35,1 procent naar 72 miljoen pond (83 miljoen euro) en is daardoor goed voor bijna 20 procent van de retailverkoop. Ook de groothandelsverkoop steeg met 20,9 procent naar 130 miljoen pond (124 miljoen euro).

 

Het komende jaar wil Ted Baker voornamelijk investeren in nieuwe markten in Azië, waar het momenteel al aanwezig is in Tokyo. Vorig jaar werden er ook al nieuwe winkels geopend in onder andere Dubai, Egypte, Mexico en Taiwan. Dit jaar moeten er winkels openen in Frankrijk, Duitsland en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.