The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016 | RetailDetail

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016
Shutterstock

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

 

Besparingen

De omzet van The Sting kwam in 2016 uit op 170 miljoen euro, een fikse daling ten opzichte van de 185 miljoen van een jaar eerder. Dankzij kostenbesparingen wist de Nederlandse modeketen toch opnieuw winst te maken: in 2015 was er nog sprake van een verlies van 5,8 miljoen euro, maar in 2016 werd dat omgebogen naar een nettowinst van 17,4 miljoen euro. The Sting bespaarde vooral op de personeelskosten, want die daalden van 40 naar slechts 22 miljoen euro. Ook de huisvestingskosten vielen terug van 38 naar 33 miljoen euro, schrijft RetailTrends.

 

Ook Costes wist 2016 positief af te sluiten, met een omzet van 32 miljoen euro. Een jaar eerder was dat slechts 29 miljoen euro. De modeketen maakte daarnaast een nettowinst van bijna 1,8 miljoen euro.

 

The Sting lanceerde in 2017 met Cotton Club en Distrikt Nørrebro nog twee nieuwe ketens. Op de eerste resultaten van die ketens is het echter nog een tijdje wachten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.