The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016 | RetailDetail

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016
Shutterstock

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

 

Besparingen

De omzet van The Sting kwam in 2016 uit op 170 miljoen euro, een fikse daling ten opzichte van de 185 miljoen van een jaar eerder. Dankzij kostenbesparingen wist de Nederlandse modeketen toch opnieuw winst te maken: in 2015 was er nog sprake van een verlies van 5,8 miljoen euro, maar in 2016 werd dat omgebogen naar een nettowinst van 17,4 miljoen euro. The Sting bespaarde vooral op de personeelskosten, want die daalden van 40 naar slechts 22 miljoen euro. Ook de huisvestingskosten vielen terug van 38 naar 33 miljoen euro, schrijft RetailTrends.

 

Ook Costes wist 2016 positief af te sluiten, met een omzet van 32 miljoen euro. Een jaar eerder was dat slechts 29 miljoen euro. De modeketen maakte daarnaast een nettowinst van bijna 1,8 miljoen euro.

 

The Sting lanceerde in 2017 met Cotton Club en Distrikt Nørrebro nog twee nieuwe ketens. Op de eerste resultaten van die ketens is het echter nog een tijdje wachten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.