The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016 | RetailDetail

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016
Shutterstock

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

 

Besparingen

De omzet van The Sting kwam in 2016 uit op 170 miljoen euro, een fikse daling ten opzichte van de 185 miljoen van een jaar eerder. Dankzij kostenbesparingen wist de Nederlandse modeketen toch opnieuw winst te maken: in 2015 was er nog sprake van een verlies van 5,8 miljoen euro, maar in 2016 werd dat omgebogen naar een nettowinst van 17,4 miljoen euro. The Sting bespaarde vooral op de personeelskosten, want die daalden van 40 naar slechts 22 miljoen euro. Ook de huisvestingskosten vielen terug van 38 naar 33 miljoen euro, schrijft RetailTrends.

 

Ook Costes wist 2016 positief af te sluiten, met een omzet van 32 miljoen euro. Een jaar eerder was dat slechts 29 miljoen euro. De modeketen maakte daarnaast een nettowinst van bijna 1,8 miljoen euro.

 

The Sting lanceerde in 2017 met Cotton Club en Distrikt Nørrebro nog twee nieuwe ketens. Op de eerste resultaten van die ketens is het echter nog een tijdje wachten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Back to top