Stradivarius opent winkel in Amsterdam

Stradivarius opent winkel in Amsterdam

Stradivarius, een kledingketen die deel uitmaakt van de Spaanse groep Inditex, heeft zijn eerste winkel in Nederland geopend op de Kalverstraat in Amsterdam.

Ook Oysho op weg naar Nederland

De winkel heeft een oppervlakte van 1.300 m² verdeeld over twee verdiepingen. De collecties in de winkel zouden elke week vernieuwd worden, schrijft RetailNews. Het is dan wel de eerste winkel van de keten in Nederland, de kleding van Stradivarius is al sinds 2013 online te bestellen via de webshop.

 

Stradivarius opende zijn eerste winkels in 1994 en heeft ondertussen al bijna 1.000 winkels in 62 landen. De keten maakt deel uit van het Spaanse Inditex, dat ook eigenaar is van ketens als Pull & Bear, Zara en Massimo Dutti.

 

Binnenkort zal ook de keten Oysho van Inditex zijn weg vinden naar Nederland. Dat werd in de zomer van vorig jaar bekend gemaakt door de Spaanse groep. Ook die winkel zal in Amsterdam komen, maar een exacte locatie of de datum voor de opening zijn nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top