Stradivarius opent winkel in Amsterdam

Stradivarius opent winkel in Amsterdam

Stradivarius, een kledingketen die deel uitmaakt van de Spaanse groep Inditex, heeft zijn eerste winkel in Nederland geopend op de Kalverstraat in Amsterdam.

Ook Oysho op weg naar Nederland

De winkel heeft een oppervlakte van 1.300 m² verdeeld over twee verdiepingen. De collecties in de winkel zouden elke week vernieuwd worden, schrijft RetailNews. Het is dan wel de eerste winkel van de keten in Nederland, de kleding van Stradivarius is al sinds 2013 online te bestellen via de webshop.

 

Stradivarius opende zijn eerste winkels in 1994 en heeft ondertussen al bijna 1.000 winkels in 62 landen. De keten maakt deel uit van het Spaanse Inditex, dat ook eigenaar is van ketens als Pull & Bear, Zara en Massimo Dutti.

 

Binnenkort zal ook de keten Oysho van Inditex zijn weg vinden naar Nederland. Dat werd in de zomer van vorig jaar bekend gemaakt door de Spaanse groep. Ook die winkel zal in Amsterdam komen, maar een exacte locatie of de datum voor de opening zijn nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top