Stradivarius opent winkel in Amsterdam | RetailDetail

Stradivarius opent winkel in Amsterdam

Stradivarius opent winkel in Amsterdam

Stradivarius, een kledingketen die deel uitmaakt van de Spaanse groep Inditex, heeft zijn eerste winkel in Nederland geopend op de Kalverstraat in Amsterdam.

Ook Oysho op weg naar Nederland

De winkel heeft een oppervlakte van 1.300 m² verdeeld over twee verdiepingen. De collecties in de winkel zouden elke week vernieuwd worden, schrijft RetailNews. Het is dan wel de eerste winkel van de keten in Nederland, de kleding van Stradivarius is al sinds 2013 online te bestellen via de webshop.

 

Stradivarius opende zijn eerste winkels in 1994 en heeft ondertussen al bijna 1.000 winkels in 62 landen. De keten maakt deel uit van het Spaanse Inditex, dat ook eigenaar is van ketens als Pull & Bear, Zara en Massimo Dutti.

 

Binnenkort zal ook de keten Oysho van Inditex zijn weg vinden naar Nederland. Dat werd in de zomer van vorig jaar bekend gemaakt door de Spaanse groep. Ook die winkel zal in Amsterdam komen, maar een exacte locatie of de datum voor de opening zijn nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.