Suitable zet stap naar België

Suitable zet stap naar België

De Nederlandse herenmodeketen Suitable gaat volgend jaar in Antwerpen zijn eerste fysieke winkel buiten Nederland openen. Wel is Suitable in België al aanwezig met een webshop.

Taalverschil

"België is een ideale springplank om te testen of het Suitable-concept in het buitenland aanslaat", zegt oprichter Raoul van Dun aan Retailwatching over zijn keuze om de sprong naar België te maken. Daarbij moet wel rekening gehouden worden met de verschillen tussen België en Nederland, ook op het vlak van de taal: "Als Belgen het hebben over een vest, gaat het in Nederland toch echt over een blazertje", aldus Van Dun.

 

De uitbreiding naar België wil niet zeggen dat de vooruitgang in Nederland tot een stilstand komt: op 3 augustus opende er nog een winkel in Oisterwijk, ondertussen al de twaalfde vestiging, en ook in Amsterdam zijn er plannen voor een nieuw filiaal. Dat zou dan de tweede winkel van Suitable in de hoofdstad zijn.

 

De nieuwe winkel in Amsterdam, waarvoor wel nog geen pand gevonden is, wordt volgens Van Dun een conceptwinkel met een breder assortiment dan in de andere vestigingen. Hij zal ook niet te vinden zijn in een typische winkelstraat. Van Dun benadrukt ook dat de keten steeds moet groeien met eigen middelen: hij wil bijvoorbeeld geen gebruik maken van private-equitybedrijven.

 

Website moet persoonlijker worden

Ondertussen wil Suitable ook zijn omnichannelaanpak verder uitbreiden: zo wordt momenteel een systeem getest waarbij klanten een gepersonaliseerde pagina te zien krijgen wanneer ze de website bezoeken. "Voor het einde van dit jaar willen we dit breed uitrollen. De volgende stappen zijn het personaliseren van kleur, maat en pasvorm."

 

Als het aan Van Dun ligt, dan wordt dat ook doorgetrokken naar de fysieke winkels. Daar zouden werknemers dan weten welke producten klanten online hebben gekocht en kunnen ze zo nieuwe bijpassende stukken aanraden. "Technisch gezien is dat allemaal mogelijk, maar we moeten rekening houden met de acceptatiegraad onder klanten", blijft hij wel voorzichtig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top