Suitable zet stap naar België

Suitable zet stap naar België

De Nederlandse herenmodeketen Suitable gaat volgend jaar in Antwerpen zijn eerste fysieke winkel buiten Nederland openen. Wel is Suitable in België al aanwezig met een webshop.

Taalverschil

"België is een ideale springplank om te testen of het Suitable-concept in het buitenland aanslaat", zegt oprichter Raoul van Dun aan Retailwatching over zijn keuze om de sprong naar België te maken. Daarbij moet wel rekening gehouden worden met de verschillen tussen België en Nederland, ook op het vlak van de taal: "Als Belgen het hebben over een vest, gaat het in Nederland toch echt over een blazertje", aldus Van Dun.

 

De uitbreiding naar België wil niet zeggen dat de vooruitgang in Nederland tot een stilstand komt: op 3 augustus opende er nog een winkel in Oisterwijk, ondertussen al de twaalfde vestiging, en ook in Amsterdam zijn er plannen voor een nieuw filiaal. Dat zou dan de tweede winkel van Suitable in de hoofdstad zijn.

 

De nieuwe winkel in Amsterdam, waarvoor wel nog geen pand gevonden is, wordt volgens Van Dun een conceptwinkel met een breder assortiment dan in de andere vestigingen. Hij zal ook niet te vinden zijn in een typische winkelstraat. Van Dun benadrukt ook dat de keten steeds moet groeien met eigen middelen: hij wil bijvoorbeeld geen gebruik maken van private-equitybedrijven.

 

Website moet persoonlijker worden

Ondertussen wil Suitable ook zijn omnichannelaanpak verder uitbreiden: zo wordt momenteel een systeem getest waarbij klanten een gepersonaliseerde pagina te zien krijgen wanneer ze de website bezoeken. "Voor het einde van dit jaar willen we dit breed uitrollen. De volgende stappen zijn het personaliseren van kleur, maat en pasvorm."

 

Als het aan Van Dun ligt, dan wordt dat ook doorgetrokken naar de fysieke winkels. Daar zouden werknemers dan weten welke producten klanten online hebben gekocht en kunnen ze zo nieuwe bijpassende stukken aanraden. "Technisch gezien is dat allemaal mogelijk, maar we moeten rekening houden met de acceptatiegraad onder klanten", blijft hij wel voorzichtig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top