Suitable zet stap naar België

Suitable zet stap naar België

De Nederlandse herenmodeketen Suitable gaat volgend jaar in Antwerpen zijn eerste fysieke winkel buiten Nederland openen. Wel is Suitable in België al aanwezig met een webshop.

Taalverschil

"België is een ideale springplank om te testen of het Suitable-concept in het buitenland aanslaat", zegt oprichter Raoul van Dun aan Retailwatching over zijn keuze om de sprong naar België te maken. Daarbij moet wel rekening gehouden worden met de verschillen tussen België en Nederland, ook op het vlak van de taal: "Als Belgen het hebben over een vest, gaat het in Nederland toch echt over een blazertje", aldus Van Dun.

 

De uitbreiding naar België wil niet zeggen dat de vooruitgang in Nederland tot een stilstand komt: op 3 augustus opende er nog een winkel in Oisterwijk, ondertussen al de twaalfde vestiging, en ook in Amsterdam zijn er plannen voor een nieuw filiaal. Dat zou dan de tweede winkel van Suitable in de hoofdstad zijn.

 

De nieuwe winkel in Amsterdam, waarvoor wel nog geen pand gevonden is, wordt volgens Van Dun een conceptwinkel met een breder assortiment dan in de andere vestigingen. Hij zal ook niet te vinden zijn in een typische winkelstraat. Van Dun benadrukt ook dat de keten steeds moet groeien met eigen middelen: hij wil bijvoorbeeld geen gebruik maken van private-equitybedrijven.

 

Website moet persoonlijker worden

Ondertussen wil Suitable ook zijn omnichannelaanpak verder uitbreiden: zo wordt momenteel een systeem getest waarbij klanten een gepersonaliseerde pagina te zien krijgen wanneer ze de website bezoeken. "Voor het einde van dit jaar willen we dit breed uitrollen. De volgende stappen zijn het personaliseren van kleur, maat en pasvorm."

 

Als het aan Van Dun ligt, dan wordt dat ook doorgetrokken naar de fysieke winkels. Daar zouden werknemers dan weten welke producten klanten online hebben gekocht en kunnen ze zo nieuwe bijpassende stukken aanraden. "Technisch gezien is dat allemaal mogelijk, maar we moeten rekening houden met de acceptatiegraad onder klanten", blijft hij wel voorzichtig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top