Suitsupply investeert om snel te kunnen uitbreiden

Suitsupply haalt geld op om snel te kunnen uitbreiden

Suitsupply haalt geld op om snel te kunnen uitbreiden

Suitsupply heeft plannen om zijn online en offline winkels in binnen- en buitenland te vernieuwen en uit te breiden. De mannenmodeketen haalde daarvoor 300 miljoen euro op bij NPM Capital en vier grote banken.

Expansie en vernieuwing

Suitsupply, dat in 1999 werd opgericht als webwinkel en sinds 2000 ook fysieke winkels heeft in thuisland Nederland en daarbuiten, wil verder investeren in zijn online verkoop en het internationale netwerk van winkels uitbreiden. Het Nederlandse modeconcern zocht en vond daarvoor financiële steun bij investeerder NPM Capital en de banken ABN Amro, BNP Paribas, ING en Rabobank.

 

Samen investeren zij 300 miljoen euro in de mannenmodeketen die inmiddels 91 winkels heeft in 73 steden op drie continenten. Met het nieuwe kapitaal wil Suitsupply zijn internationale expansie verderzetten en de bestaande Nederlandse winkels vernieuwen. Het bedrijf investeert bovendien in nieuwe technologie om zijn offline en online verkoop beter af te stemmen. Een deel van de lening zal gaan naar de herfinanciering van een bestaande schuld en naar dochter Suistudio, een kledinglijn voor vrouwen die dit jaar het levenslicht zag en winkels heeft in Amsterdam, New York en Shanghai.

 

Suitsupply heeft op dit moment een omzet van 300 miljoen euro en groeit naar eigen zeggen zo’n 25% per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.