Suitsupply investeert om snel te kunnen uitbreiden

Suitsupply haalt geld op om snel te kunnen uitbreiden

Suitsupply haalt geld op om snel te kunnen uitbreiden

Suitsupply heeft plannen om zijn online en offline winkels in binnen- en buitenland te vernieuwen en uit te breiden. De mannenmodeketen haalde daarvoor 300 miljoen euro op bij NPM Capital en vier grote banken.

Expansie en vernieuwing

Suitsupply, dat in 1999 werd opgericht als webwinkel en sinds 2000 ook fysieke winkels heeft in thuisland Nederland en daarbuiten, wil verder investeren in zijn online verkoop en het internationale netwerk van winkels uitbreiden. Het Nederlandse modeconcern zocht en vond daarvoor financiële steun bij investeerder NPM Capital en de banken ABN Amro, BNP Paribas, ING en Rabobank.

 

Samen investeren zij 300 miljoen euro in de mannenmodeketen die inmiddels 91 winkels heeft in 73 steden op drie continenten. Met het nieuwe kapitaal wil Suitsupply zijn internationale expansie verderzetten en de bestaande Nederlandse winkels vernieuwen. Het bedrijf investeert bovendien in nieuwe technologie om zijn offline en online verkoop beter af te stemmen. Een deel van de lening zal gaan naar de herfinanciering van een bestaande schuld en naar dochter Suistudio, een kledinglijn voor vrouwen die dit jaar het levenslicht zag en winkels heeft in Amsterdam, New York en Shanghai.

 

Suitsupply heeft op dit moment een omzet van 300 miljoen euro en groeit naar eigen zeggen zo’n 25% per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.