SuperDry boekt sterke resultaten dankzij breder aanbod

SuperDry boekt sterke resultaten dankzij breder aanbod

SuperGroup, het bedrijf achter modemerk SuperDry, heeft zijn investeerders beloond met de uitbetaling van een extra dividend na bijzonder sterke prestaties in het voorbije boekjaar.

Goede verkoop nieuwe collecties

De totale omzet van SuperGroup groeide met 21,3% naar 590,1 miljoen pond (710 miljoen euro). Vooral de vrouwencollecties en de collectie die SuperGroup in samenwerking met de Britse acteur Idris Elba heeft ontwikkeld, wisten goed te verkopen. Door die hogere omzet steeg ook de winst voor belastingen met 16% naar 73,5 miljoen pond (net geen 90 miljoen euro).

 

De vergelijkbare omzet steeg met 11,3% dankzij een bijzonder sterk laatste kwartaal, waarin de vergelijkbare omzet met 15,4% steeg. In de Verenigde Staten werd wel een verlies van 3,5 miljoen euro gemaakt, maar SuperGroup zegt dat het ook daar op de goede weg is.

 

SuperGroup voegde bijna 13.000 m² aan winkeloppervlakte toe in het voorbije boekjaar, waarvan 90% in Europa. Ook de online omzet steeg sterk: die is nu goed voor 23% van de totale retailomzet. “We bereiken meer klanten met een breder aanbod en we zijn blij met de positieve reactie op onze vrouwencollecties en de innovaties van SuperDry Sport en de premium Idris Elba-collectie”, zegt CEO Euan Sutherland.