SuperDry boekt sterke resultaten dankzij breder aanbod

SuperDry boekt sterke resultaten dankzij breder aanbod

SuperGroup, het bedrijf achter modemerk SuperDry, heeft zijn investeerders beloond met de uitbetaling van een extra dividend na bijzonder sterke prestaties in het voorbije boekjaar.

Goede verkoop nieuwe collecties

De totale omzet van SuperGroup groeide met 21,3% naar 590,1 miljoen pond (710 miljoen euro). Vooral de vrouwencollecties en de collectie die SuperGroup in samenwerking met de Britse acteur Idris Elba heeft ontwikkeld, wisten goed te verkopen. Door die hogere omzet steeg ook de winst voor belastingen met 16% naar 73,5 miljoen pond (net geen 90 miljoen euro).

 

De vergelijkbare omzet steeg met 11,3% dankzij een bijzonder sterk laatste kwartaal, waarin de vergelijkbare omzet met 15,4% steeg. In de Verenigde Staten werd wel een verlies van 3,5 miljoen euro gemaakt, maar SuperGroup zegt dat het ook daar op de goede weg is.

 

SuperGroup voegde bijna 13.000 m² aan winkeloppervlakte toe in het voorbije boekjaar, waarvan 90% in Europa. Ook de online omzet steeg sterk: die is nu goed voor 23% van de totale retailomzet. “We bereiken meer klanten met een breder aanbod en we zijn blij met de positieve reactie op onze vrouwencollecties en de innovaties van SuperDry Sport en de premium Idris Elba-collectie”, zegt CEO Euan Sutherland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

Schotse winkel ‘ontslaat’ Pepper-robot

23/01/2018

Een vestiging van de Britse keten Margiotta in Edinburgh heeft na amper een week besloten om een experiment met een Pepper-robot stop te zetten. Klanten zouden de robot verwarrend hebben gevonden.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Ceconomy stuurt winstwaarschuwing uit voor eerste kwartaal

22/01/2018

Ceconomy, het moederbedrijf achter elektronicaketens Media Markt en Saturn, heeft een bericht uitgestuurd waarin het waarschuwt voor mindere resultaten in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar.

Back to top