SuperDry boekt sterke resultaten

SuperDry boekt sterke resultaten dankzij breder aanbod

SuperDry boekt sterke resultaten dankzij breder aanbod

SuperGroup, het bedrijf achter modemerk SuperDry, heeft zijn investeerders beloond met de uitbetaling van een extra dividend na bijzonder sterke prestaties in het voorbije boekjaar.

Goede verkoop nieuwe collecties

De totale omzet van SuperGroup groeide met 21,3% naar 590,1 miljoen pond (710 miljoen euro). Vooral de vrouwencollecties en de collectie die SuperGroup in samenwerking met de Britse acteur Idris Elba heeft ontwikkeld, wisten goed te verkopen. Door die hogere omzet steeg ook de winst voor belastingen met 16% naar 73,5 miljoen pond (net geen 90 miljoen euro).

 

De vergelijkbare omzet steeg met 11,3% dankzij een bijzonder sterk laatste kwartaal, waarin de vergelijkbare omzet met 15,4% steeg. In de Verenigde Staten werd wel een verlies van 3,5 miljoen euro gemaakt, maar SuperGroup zegt dat het ook daar op de goede weg is.

 

SuperGroup voegde bijna 13.000 m² aan winkeloppervlakte toe in het voorbije boekjaar, waarvan 90% in Europa. Ook de online omzet steeg sterk: die is nu goed voor 23% van de totale retailomzet. “We bereiken meer klanten met een breder aanbod en we zijn blij met de positieve reactie op onze vrouwencollecties en de innovaties van SuperDry Sport en de premium Idris Elba-collectie”, zegt CEO Euan Sutherland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.