SuperGroup werkt aan winkels van SuperDry Sport | RetailDetail

SuperGroup werkt aan winkels van SuperDry Sport

SuperGroup werkt aan winkels van SuperDry Sport
Shutterstock

SuperGroup, het moederbedrijf van modemerk SuperDry, heeft laten verstaan dat het werkt aan zelfstandige winkels van het merk SuperDry Sport. De eerste vestiging moet in oktober zijn deuren openen in het Franse Grenoble.

Inzetten op groeiende markt athleisure

Na die eerste opening moeten er nog snel vier andere winkels volgen, zodat er tegen de kerstperiode vijf vestigingen van SuperDry Sport open zijn. SuperGroup wil zo inspelen op de groeiende markt van vrijetijdssportkleding en het merk laten uitgroeien tot een wereldwijd lifestylemerk. “De voorspelde groei in de sportmarkt is naar verwachting hoger dan die van de modemarkt,” stelt CEO Euan Sutherland. “We zijn al actief in athleisure met onze sweatshirts, T-shirt en joggingbroeken, maar we gaan nu richting meer technische sportkleding.”

 

SuperDry heeft wereldwijd al bijna 900 winkels in zestig verschillende landen. Vorig boekjaar haalde het een winst voor belastingen van 77 miljoen euro (+18,4%) en een vergelijkbare omzetgroei met 12,7%. Het slaagde er tevens in om in Noord-Amerika, waar het zeven nieuwe winkels opende, voor het eerst break-even te draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.