SuperGroup werkt aan winkels van SuperDry Sport

SuperGroup werkt aan winkels van SuperDry Sport
Shutterstock

SuperGroup, het moederbedrijf van modemerk SuperDry, heeft laten verstaan dat het werkt aan zelfstandige winkels van het merk SuperDry Sport. De eerste vestiging moet in oktober zijn deuren openen in het Franse Grenoble.

Inzetten op groeiende markt athleisure

Na die eerste opening moeten er nog snel vier andere winkels volgen, zodat er tegen de kerstperiode vijf vestigingen van SuperDry Sport open zijn. SuperGroup wil zo inspelen op de groeiende markt van vrijetijdssportkleding en het merk laten uitgroeien tot een wereldwijd lifestylemerk. “De voorspelde groei in de sportmarkt is naar verwachting hoger dan die van de modemarkt,” stelt CEO Euan Sutherland. “We zijn al actief in athleisure met onze sweatshirts, T-shirt en joggingbroeken, maar we gaan nu richting meer technische sportkleding.”

 

SuperDry heeft wereldwijd al bijna 900 winkels in zestig verschillende landen. Vorig boekjaar haalde het een winst voor belastingen van 77 miljoen euro (+18,4%) en een vergelijkbare omzetgroei met 12,7%. Het slaagde er tevens in om in Noord-Amerika, waar het zeven nieuwe winkels opende, voor het eerst break-even te draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Back to top