Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei

Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei

Supergroup, het Britse concern boven modemerk SuperDry, zag zijn omzet het voorbije boekjaar stijgen met liefst 21%. Een mooi afscheidscadeau voor medestichter James Holder, die het wat rustiger aan gaat doen.

24 nieuwe boetieks

Supergroup ziet zijn omzet van het voorbije boekjaar, dat liep tot eind april, uitkomen op 589,5 miljoen pond (net geen 750 miljoen euro), zo meldt het Britse concern. Dat resultaat dankt de groep niet alleen aan de opening van 24 nieuwe winkels (goed voor een toename van de verkoopoppervlakte met 18%) maar ook en vooral aan een betere verkoop in de bestaande winkels: de vergelijkbare omzet steeg met 11%.

 

Supergroup verwacht dat de winst ergens tussen 72,5 en 74 miljoen pond (omgerekend 92 tot 94 miljoen euro) zal uitkomen, nieuws dat het aandeel op de Londense beurs liefst 13% hoger deed uitkomen. “Onze focus blijft liggen op de uitbreiding van het SuperDry-merk en de uitvoering van een duidelijke groeistrategie, gebaseerd op aanhoudende investeringen in nieuwe winkels teneinde onze business te versterken”, zegt CEO Euan Sutherland, die vorig jaar medeoprichter Julian Dunkerton opvolgde aan het hoofd van de groep.

 

James Holder gaat SuperDesign Lab leiden

Na Dunkerton vorig jaar zet nu ook die andere medeoprichter, James Holder, een stap opzij. Holder, tot nog toe merk- en designdirecteur, legt zijn functie neer en verlaat ook de raad van bestuur van Supergroup. Hij wil meer tijd kunnen besteden aan persoonlijke interesses.

 

Toch verdwijnt Holder niet helemaal: hij neemt de leiding op zich van het nieuw opgerichte SuperDesign Lab, dat de innovatiemotor van de groep moet worden. Holder heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij heel veel potentieel ziet in de markt van de sportkledij en de premiummerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top