Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei | RetailDetail

Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei

Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei

Supergroup, het Britse concern boven modemerk SuperDry, zag zijn omzet het voorbije boekjaar stijgen met liefst 21%. Een mooi afscheidscadeau voor medestichter James Holder, die het wat rustiger aan gaat doen.

24 nieuwe boetieks

Supergroup ziet zijn omzet van het voorbije boekjaar, dat liep tot eind april, uitkomen op 589,5 miljoen pond (net geen 750 miljoen euro), zo meldt het Britse concern. Dat resultaat dankt de groep niet alleen aan de opening van 24 nieuwe winkels (goed voor een toename van de verkoopoppervlakte met 18%) maar ook en vooral aan een betere verkoop in de bestaande winkels: de vergelijkbare omzet steeg met 11%.

 

Supergroup verwacht dat de winst ergens tussen 72,5 en 74 miljoen pond (omgerekend 92 tot 94 miljoen euro) zal uitkomen, nieuws dat het aandeel op de Londense beurs liefst 13% hoger deed uitkomen. “Onze focus blijft liggen op de uitbreiding van het SuperDry-merk en de uitvoering van een duidelijke groeistrategie, gebaseerd op aanhoudende investeringen in nieuwe winkels teneinde onze business te versterken”, zegt CEO Euan Sutherland, die vorig jaar medeoprichter Julian Dunkerton opvolgde aan het hoofd van de groep.

 

James Holder gaat SuperDesign Lab leiden

Na Dunkerton vorig jaar zet nu ook die andere medeoprichter, James Holder, een stap opzij. Holder, tot nog toe merk- en designdirecteur, legt zijn functie neer en verlaat ook de raad van bestuur van Supergroup. Hij wil meer tijd kunnen besteden aan persoonlijke interesses.

 

Toch verdwijnt Holder niet helemaal: hij neemt de leiding op zich van het nieuw opgerichte SuperDesign Lab, dat de innovatiemotor van de groep moet worden. Holder heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij heel veel potentieel ziet in de markt van de sportkledij en de premiummerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top