Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei | RetailDetail

Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei

Supergroup wuift medestichter uit met flinke omzetgroei

Supergroup, het Britse concern boven modemerk SuperDry, zag zijn omzet het voorbije boekjaar stijgen met liefst 21%. Een mooi afscheidscadeau voor medestichter James Holder, die het wat rustiger aan gaat doen.

24 nieuwe boetieks

Supergroup ziet zijn omzet van het voorbije boekjaar, dat liep tot eind april, uitkomen op 589,5 miljoen pond (net geen 750 miljoen euro), zo meldt het Britse concern. Dat resultaat dankt de groep niet alleen aan de opening van 24 nieuwe winkels (goed voor een toename van de verkoopoppervlakte met 18%) maar ook en vooral aan een betere verkoop in de bestaande winkels: de vergelijkbare omzet steeg met 11%.

 

Supergroup verwacht dat de winst ergens tussen 72,5 en 74 miljoen pond (omgerekend 92 tot 94 miljoen euro) zal uitkomen, nieuws dat het aandeel op de Londense beurs liefst 13% hoger deed uitkomen. “Onze focus blijft liggen op de uitbreiding van het SuperDry-merk en de uitvoering van een duidelijke groeistrategie, gebaseerd op aanhoudende investeringen in nieuwe winkels teneinde onze business te versterken”, zegt CEO Euan Sutherland, die vorig jaar medeoprichter Julian Dunkerton opvolgde aan het hoofd van de groep.

 

James Holder gaat SuperDesign Lab leiden

Na Dunkerton vorig jaar zet nu ook die andere medeoprichter, James Holder, een stap opzij. Holder, tot nog toe merk- en designdirecteur, legt zijn functie neer en verlaat ook de raad van bestuur van Supergroup. Hij wil meer tijd kunnen besteden aan persoonlijke interesses.

 

Toch verdwijnt Holder niet helemaal: hij neemt de leiding op zich van het nieuw opgerichte SuperDesign Lab, dat de innovatiemotor van de groep moet worden. Holder heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij heel veel potentieel ziet in de markt van de sportkledij en de premiummerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.