Swatch stuurt winstwaarschuwing uit

Swatch stuurt winstwaarschuwing uit

Het Zwitserse Swatch heeft in aanloop naar de bekendmaking van zijn halfjaarcijfers alvast een winstwaarschuwing uitgestuurd. De horlogemaker verwacht dan ook dat de winst met meer dan de helft zal dalen.

Positieve evolutie in China

De Swatch Group gaat voor de eerste helft van het jaar uit van een daling van de netto-omzet van 12% als gevolg van lagere verkopen op belangrijke markten, zoals Europa. Daardoor zal ook de winst met 50 tot 60% dalen.

 

In China was er wel een positieve evolutie merkbaar, maar in Frankrijk en ook op thuismarkt Zwitserland was er sprake van een omzetdaling in de eerste helft van 2016. Swatch wijst ook naar investeringen die het doet in eigen personeel, nieuwe producten en marketing als een reden voor de lagere winst.

 

De Swatch Group is naast het gelijknamige merk ook eigenaar van duurdere merken zoals Omega, Blancpain en Longines.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top