Tailor & Elbaz wil tien tot twaalf winkels

Tailor & Elbaz wil tien tot twaalf winkels

Tailor & Elbaz wil tien tot twaalf winkels

De Nederlandse modeketen Tailor & Elbaz wil in de toekomst het aantal filialen flink optrekken. Momenteel heeft de keten twee filialen in Maastricht en Amsterdam, maar daar moeten er ongeveer tien bijkomen.

 

Ook onlineverkoop loopt goed

Dat zegt oprichtster Maria Tailor in een interview met het FD. “We zijn met elf mensen, en mijn kleding is te koop in zeven landen. We hebben ook twee eigen winkels, in Maastricht en Amsterdam. Ik wil naar tien of twaalf winkels in de grote steden. Online gaat ook heel goed, verrassend goed”, aldus Tailor.

 

Tailor & Elbaz werd in 2014 opgericht door Maria Tailor en Tamara Elbaz. Die laatste besloot vorig jaar echter om het bedrijf te verlaten en zich terug te trekken uit de mode-industrie. Maria Tailor, die oorspronkelijk vooral instond voor het creatieve aspect van het label, ging sindsdien op eigen houtje verder met het merk.

 

“Wij maken kleding met een designer-feeling voor een goede en betaalbare prijs. Een Valentino kost 2500 euro en wij hebben een mooi jurkje met hetzelfde gevoel voor 119 euro”, zegt Tailor over het idee achter het merk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.