Takao Kuwahara nu officieel hoofd van drie Fast Retailing-merken in Europa | RetailDetail

Takao Kuwahara nu officieel hoofd van drie Fast Retailing-merken in Europa

Takao Kuwahara nu officieel hoofd van drie Fast Retailing-merken in Europa

Takao Kuwahara staat voortaan officieel aan het hoofd van Uniqlo Europe, Comptoirs des Cotonniers en Princesse Tam Tam. Daarmee heeft hij de leiding over drie merken van het Japanse Fast Retailing in Europa.

Vierde hoofd in vijf jaar

Kuwahara stond al sinds september 2015 aan de leiding van Uniqlo Europe, nadat Berndt Hauptkorn besloot om het bedrijf te verlaten. In oktober werd hij ook aangeduid als interim-hoofd van Comptoirs des Cotonniers en Princesse Tam Tam, als vervanger van Christophe Chenut. Fast Retailing heeft nu echter besloten om Kuwahara op een permanente basis aan te duiden bij de twee merken van het Japanse modebedrijf. Hij zal ook aan het roer blijven staan bij Uniqlo Europe.

 

Fast Retailing wilde iemand van binnen het bedrijf aan het hoofd van de twee merken te zetten, nadat verschillende problemen om een externe kracht de leiding te geven over Princesse Tam Tam en Comptoirs des Cotonniers. Kuwahara zal dan ook al de vierde leidinggevende bij de twee Franse merken zijn sinds 2011.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top