Takao Kuwahara nu officieel hoofd van drie Fast Retailing-merken in Europa | RetailDetail

Takao Kuwahara nu officieel hoofd van drie Fast Retailing-merken in Europa

Takao Kuwahara nu officieel hoofd van drie Fast Retailing-merken in Europa

Takao Kuwahara staat voortaan officieel aan het hoofd van Uniqlo Europe, Comptoirs des Cotonniers en Princesse Tam Tam. Daarmee heeft hij de leiding over drie merken van het Japanse Fast Retailing in Europa.

Vierde hoofd in vijf jaar

Kuwahara stond al sinds september 2015 aan de leiding van Uniqlo Europe, nadat Berndt Hauptkorn besloot om het bedrijf te verlaten. In oktober werd hij ook aangeduid als interim-hoofd van Comptoirs des Cotonniers en Princesse Tam Tam, als vervanger van Christophe Chenut. Fast Retailing heeft nu echter besloten om Kuwahara op een permanente basis aan te duiden bij de twee merken van het Japanse modebedrijf. Hij zal ook aan het roer blijven staan bij Uniqlo Europe.

 

Fast Retailing wilde iemand van binnen het bedrijf aan het hoofd van de twee merken te zetten, nadat verschillende problemen om een externe kracht de leiding te geven over Princesse Tam Tam en Comptoirs des Cotonniers. Kuwahara zal dan ook al de vierde leidinggevende bij de twee Franse merken zijn sinds 2011.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.