Teleurstellende winstcijfers voor Fast Retailing

Teleurstellende winstcijfers voor Fast Retailing
Shutterstock

Fast Retailing, het moederbedrijf van de Japanse modeketen Uniqlo, heeft in het derde kwartaal teleurstellende winstcijfers neergezet. De omzet steeg wel met bijna 9%, maar de winst bleef onder de verwachtingen van analisten.

Tik in thuisland Japan

De omzet van Fast Retailing steeg met 8,9% naar 460,5 miljard yen (3,5 miljard euro). Daarmee doet het ongeveer 100 miljoen euro beter dan de verwachtingen. Toch was het niet allemaal rozengeur en maneschijn: de nettowinst daalde immers met 4,5% naar 22,8 miljard yen (175 miljoen euro). Analisten hadden nochtans gemikt op een winst van 28,3 miljard yen (220 miljoen euro).

 

Vooral in Japan kreeg Uniqlo een tik te verwerken: daar daalde de operationele winst met 18% ten opzichte van een jaar eerder. De omzet groeide in Japan dan weer wel met 3,5% (waarvan 2,7% op vergelijkbare basis). De online verkoop steeg in Japan met 17,3% en is er nu goed voor 6,2% van de totale omzet.

 

De internationale winkels deden het met een winstgroei van 50,7% een stuk beter, terwijl ook de omzet er met 17,5% op vooruit ging. Dat was vooral te danken aan sterke prestaties in Zuidoost-Azië, China en Zuid-Korea.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top