Tiffany & Co heeft nieuwe CEO | RetailDetail

Tiffany & Co heeft nieuwe CEO

Tiffany & Co heeft nieuwe CEO
Shutterstock

Juwelier Tiffany & Co heeft Alessandro Bogliolo aangesteld als de nieuwe CEO. Hij volgt vanaf 2 oktober Frederic Cumenal op, die vijf maanden geleden al het bedrijf verliet.

Ervaring bij Bulgari

Bogliolo heeft alvast voldoende ervaring in de sector, want eerder was hij ook al zestien jaar aan de slag als COO bij Bulgari. “Alessandro heeft een welverdiende reputatie voor creativiteit en uitvoering en heeft eerder een aantal internationale merken geleid tot succes en betere prestaties. Ik geloof ook dat zijn visie en teamgerichte aanpak perfect passen bij de waarden van Tiffany’s”, stelt voorzitter en tijdelijke CEO Michael J. Kowalski.

 

“Ik ben vereerd en enthousiast over de gelegenheid om dit opmerkelijke bedrijf te leiden. Tiffany vertegenwoordigt met haar legendarische geschiedenis luxe, stijl en een buitengewone standaard kwaliteit en uitmuntendheid en ik kijk ernaar uit samen te werken met de raad en de rest van het Tiffany-team om op deze basis te bouwen,” stelt Bogliolo in een verklaring.

 

De vorige CEO, Frederic Cumenal, moest vijf maanden geleden het bedrijf verlaten, nadat Tiffany & Co te kampen kreeg met teleurstellende resultaten. Sindsdien is de juwelenmaker naarstig op zoek geweest naar een vervanger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.