Tiffany & Co heeft nieuwe CEO

Tiffany & Co heeft nieuwe CEO
Shutterstock

Juwelier Tiffany & Co heeft Alessandro Bogliolo aangesteld als de nieuwe CEO. Hij volgt vanaf 2 oktober Frederic Cumenal op, die vijf maanden geleden al het bedrijf verliet.

Ervaring bij Bulgari

Bogliolo heeft alvast voldoende ervaring in de sector, want eerder was hij ook al zestien jaar aan de slag als COO bij Bulgari. “Alessandro heeft een welverdiende reputatie voor creativiteit en uitvoering en heeft eerder een aantal internationale merken geleid tot succes en betere prestaties. Ik geloof ook dat zijn visie en teamgerichte aanpak perfect passen bij de waarden van Tiffany’s”, stelt voorzitter en tijdelijke CEO Michael J. Kowalski.

 

“Ik ben vereerd en enthousiast over de gelegenheid om dit opmerkelijke bedrijf te leiden. Tiffany vertegenwoordigt met haar legendarische geschiedenis luxe, stijl en een buitengewone standaard kwaliteit en uitmuntendheid en ik kijk ernaar uit samen te werken met de raad en de rest van het Tiffany-team om op deze basis te bouwen,” stelt Bogliolo in een verklaring.

 

De vorige CEO, Frederic Cumenal, moest vijf maanden geleden het bedrijf verlaten, nadat Tiffany & Co te kampen kreeg met teleurstellende resultaten. Sindsdien is de juwelenmaker naarstig op zoek geweest naar een vervanger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top