TK Maxx werkt aan Nederlandse expansie

TK Maxx werkt aan Nederlandse expansie
http://www.shutterstock.com/nl/pic-416138104/

De Amerikaanse outletketen TK Maxx opent binnenkort twee nieuwe winkels in Nederland. In de nabije toekomst zullen klanten ook terecht kunnen in Den Haag en Heerlen. TK Maxx heeft momenteel al drie winkels in Nederland.

 

20 tot 25 Nederlandse vestigingen

In Heerlen zal TK Maxx te vinden zijn in het vernieuwde winkelcentrum De Bongerd, in het centrum van de stad. De exacte locatie voor de vestiging in Den Haag is daarentegen nog niet bekend. De outletketen is voor beide winkels wel al op zoek naar nieuwe medewerkers.

 

TK Maxx keerde in oktober van vorig jaar terug naar Nederland, met de opening van een eerste pand in Eindhoven. Al snel volgden er ook filialen in Groningen en Rotterdam. Vijftien jaar geleden was de Amerikaanse keten ook al te vinden in Nederland, maar toen moesten de winkels de deuren sluiten vanwege teleurstellende resultaten.

 

Met de opening van de twee nieuwe winkels komt de expansie in Nederland nog niet tot een einde, want de keten ziet ruimte voor 20 tot 25 vestigingen. In heel Europa heeft TK Maxx al meer dan 400 winkels en dat aantal wil het de komende jaren opdrijven tot bijna 1.000.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top