Tommy Hilfiger en M&S lanceren aanbod voor kinderen met beperkingen | RetailDetail

Tommy Hilfiger en M&S lanceren aanbod voor kinderen met beperkingen

Tommy Hilfiger en M&S lanceren aanbod voor kinderen met beperkingen

Tommy Hilfiger brengt een speciale collectie kleding voor kinderen met een functiebeperking op de markt. De modegroep werkt ervoor samen met de Amerikaanse non-profitorganisatie Runway of Dreams. Eerder maakte ook M&S al bekend een specifiek aanbod te hebben voor kleine kinderen met beperkingen.

 

Mooie kleding voor alle kinderen

De startcollectie bij Tommy Hilfiger omvat 22 kledingstukken, gaande van shirts over rokken tot jeans. Die dienen vaak te worden aangepast voor jongeren die een rolstoel gebruiken of voor jongeren met spierproblemen. Zij kunnen bijvoorbeeld niet of moeilijk overweg met drukknoppen en ritsen. Dus moet naar een alternatief worden gezocht, bijvoorbeeld met klittenband of met magneten.

 

Het verschil zit ook in details. Zo wordt bij het ontwerpen van kleding voor rolstoelgebruikers best ook rekening gehouden met aangepaste mouw- en beenlengtes en tailleband.

 

De aangepaste producten worden verkocht tegen prijzen die vergelijkbaar zijn met de klassieke producten van Tommy Hilfiger. De collectie is wel specifiek gemaakt voor de Amerikaanse markt.

 

Marks & Spencer springt ook op de kar

De collectie moet de betrokken jongeren onder meer een beter gevoel geven. Vaak moeten ze zich nu behelpen met aangepaste kleding uit medische winkels.

 

Tommy Hilfiger is niet de enige met een specifiek aanbod. Ook het Britse Marks & Spencer pakt uit met een aparte collectie van slaapkleding en body’s voor jonge kinderen met beperkingen of moeilijkheden. Deze zal echter alleen online worden verkocht.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.