Tommy Hilfiger en M&S lanceren aanbod voor kinderen met beperkingen

Tommy Hilfiger en M&S lanceren aanbod voor kinderen met beperkingen

Tommy Hilfiger brengt een speciale collectie kleding voor kinderen met een functiebeperking op de markt. De modegroep werkt ervoor samen met de Amerikaanse non-profitorganisatie Runway of Dreams. Eerder maakte ook M&S al bekend een specifiek aanbod te hebben voor kleine kinderen met beperkingen.

 

Mooie kleding voor alle kinderen

De startcollectie bij Tommy Hilfiger omvat 22 kledingstukken, gaande van shirts over rokken tot jeans. Die dienen vaak te worden aangepast voor jongeren die een rolstoel gebruiken of voor jongeren met spierproblemen. Zij kunnen bijvoorbeeld niet of moeilijk overweg met drukknoppen en ritsen. Dus moet naar een alternatief worden gezocht, bijvoorbeeld met klittenband of met magneten.

 

Het verschil zit ook in details. Zo wordt bij het ontwerpen van kleding voor rolstoelgebruikers best ook rekening gehouden met aangepaste mouw- en beenlengtes en tailleband.

 

De aangepaste producten worden verkocht tegen prijzen die vergelijkbaar zijn met de klassieke producten van Tommy Hilfiger. De collectie is wel specifiek gemaakt voor de Amerikaanse markt.

 

Marks & Spencer springt ook op de kar

De collectie moet de betrokken jongeren onder meer een beter gevoel geven. Vaak moeten ze zich nu behelpen met aangepaste kleding uit medische winkels.

 

Tommy Hilfiger is niet de enige met een specifiek aanbod. Ook het Britse Marks & Spencer pakt uit met een aparte collectie van slaapkleding en body’s voor jonge kinderen met beperkingen of moeilijkheden. Deze zal echter alleen online worden verkocht.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top