Topshop en Beyoncé lanceren nieuw kledingmerk | RetailDetail

Topshop en Beyoncé lanceren nieuw kledingmerk

Topshop en Beyoncé lanceren nieuw kledingmerk

Superster Beyoncé en de Britse kledingketen Topshop willen een totaal nieuw merk van "sportieve streetwear" uitrollen, met eigen hoofdkwartier en eigen ontwerpers.

Ten vroegste najaar 2015

Philip Green, eigenaar van de Britse modeketen, maakte het nieuws van de samenwerking zelf bekend bij de collega's van WWD. Topshop en Beyoncé gaan een "sportief streetwearlabel" uit de grond stampen en hebben daarvoor een apart bedrijf opgericht - Parkwood Topshop Athletic Ltd. - waarvan ze elk de helft van de aandelen in handen hebben.

 

"Dit is geen eenmalige samenwerking", benadrukt Green. "We willen een gloednieuw merk en bedrijf uit de grond stampen, een bedrijf dat los staat van Topshop en een eigen bestuur en kantoor heeft." Ook het ontwerpteam voor het nieuwe label zal totaal los staan van Topshop en geleid worden door een eigen creatief directeur. Een naam voor het label is er nog niet, "maar er wordt druk gebrainstormd".

 

De eerste collectie wordt dan ook pas ten vroegste in het najaar van 2015 verwacht bij Topshop, maar wellicht ook bij andere ketens. Het duo zou aan het praten zijn met onder meer Nordstrom.

 

Victoria Beckham achterna?

De modewereld is voor Beyoncé geen onbekend terrein: al in 2004 richtte ze met haar moeder Tina modehuis "The House of Deréon" op en in 2013 was ze nog het uithangbord voor de zomercampagne van H&M, met een strandmodelijn die ze zelf had ontworpen (foto).

 

Daarmee lijkt de popster in de voetsporen te treden van die andere (gewezen) 'popdiva', de Britse Victoria Beckham. Die werd door het Britse zakenblad Management Today deze week uitgeroepen tot "meest succesvolle Britse ondernemer": het modebedrijf van de voormalige Spice Girl groeide de afgelopen vijf jaar met bijna 3.000% (!) en boekte in 2014 een omzet van ruim 30 miljoen Britse pond. De intussen 40-jarige Beckham biedt al werk aan een 100-tal mensen, lanceerde naast haar hoofdlijn in 2011 nog een tweede lijn en opende vorige maand de deuren van haar eerste boetiek in Londen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.