Topshop en Beyoncé lanceren nieuw kledingmerk

Topshop en Beyoncé lanceren nieuw kledingmerk

Superster Beyoncé en de Britse kledingketen Topshop willen een totaal nieuw merk van "sportieve streetwear" uitrollen, met eigen hoofdkwartier en eigen ontwerpers.

Ten vroegste najaar 2015

Philip Green, eigenaar van de Britse modeketen, maakte het nieuws van de samenwerking zelf bekend bij de collega's van WWD. Topshop en Beyoncé gaan een "sportief streetwearlabel" uit de grond stampen en hebben daarvoor een apart bedrijf opgericht - Parkwood Topshop Athletic Ltd. - waarvan ze elk de helft van de aandelen in handen hebben.

 

"Dit is geen eenmalige samenwerking", benadrukt Green. "We willen een gloednieuw merk en bedrijf uit de grond stampen, een bedrijf dat los staat van Topshop en een eigen bestuur en kantoor heeft." Ook het ontwerpteam voor het nieuwe label zal totaal los staan van Topshop en geleid worden door een eigen creatief directeur. Een naam voor het label is er nog niet, "maar er wordt druk gebrainstormd".

 

De eerste collectie wordt dan ook pas ten vroegste in het najaar van 2015 verwacht bij Topshop, maar wellicht ook bij andere ketens. Het duo zou aan het praten zijn met onder meer Nordstrom.

 

Victoria Beckham achterna?

De modewereld is voor Beyoncé geen onbekend terrein: al in 2004 richtte ze met haar moeder Tina modehuis "The House of Deréon" op en in 2013 was ze nog het uithangbord voor de zomercampagne van H&M, met een strandmodelijn die ze zelf had ontworpen (foto).

 

Daarmee lijkt de popster in de voetsporen te treden van die andere (gewezen) 'popdiva', de Britse Victoria Beckham. Die werd door het Britse zakenblad Management Today deze week uitgeroepen tot "meest succesvolle Britse ondernemer": het modebedrijf van de voormalige Spice Girl groeide de afgelopen vijf jaar met bijna 3.000% (!) en boekte in 2014 een omzet van ruim 30 miljoen Britse pond. De intussen 40-jarige Beckham biedt al werk aan een 100-tal mensen, lanceerde naast haar hoofdlijn in 2011 nog een tweede lijn en opende vorige maand de deuren van haar eerste boetiek in Londen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5 procent en ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1 procent.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Back to top