Topshop en Beyoncé lanceren nieuw kledingmerk

Topshop en Beyoncé lanceren nieuw kledingmerk

Superster Beyoncé en de Britse kledingketen Topshop willen een totaal nieuw merk van "sportieve streetwear" uitrollen, met eigen hoofdkwartier en eigen ontwerpers.

Ten vroegste najaar 2015

Philip Green, eigenaar van de Britse modeketen, maakte het nieuws van de samenwerking zelf bekend bij de collega's van WWD. Topshop en Beyoncé gaan een "sportief streetwearlabel" uit de grond stampen en hebben daarvoor een apart bedrijf opgericht - Parkwood Topshop Athletic Ltd. - waarvan ze elk de helft van de aandelen in handen hebben.

 

"Dit is geen eenmalige samenwerking", benadrukt Green. "We willen een gloednieuw merk en bedrijf uit de grond stampen, een bedrijf dat los staat van Topshop en een eigen bestuur en kantoor heeft." Ook het ontwerpteam voor het nieuwe label zal totaal los staan van Topshop en geleid worden door een eigen creatief directeur. Een naam voor het label is er nog niet, "maar er wordt druk gebrainstormd".

 

De eerste collectie wordt dan ook pas ten vroegste in het najaar van 2015 verwacht bij Topshop, maar wellicht ook bij andere ketens. Het duo zou aan het praten zijn met onder meer Nordstrom.

 

Victoria Beckham achterna?

De modewereld is voor Beyoncé geen onbekend terrein: al in 2004 richtte ze met haar moeder Tina modehuis "The House of Deréon" op en in 2013 was ze nog het uithangbord voor de zomercampagne van H&M, met een strandmodelijn die ze zelf had ontworpen (foto).

 

Daarmee lijkt de popster in de voetsporen te treden van die andere (gewezen) 'popdiva', de Britse Victoria Beckham. Die werd door het Britse zakenblad Management Today deze week uitgeroepen tot "meest succesvolle Britse ondernemer": het modebedrijf van de voormalige Spice Girl groeide de afgelopen vijf jaar met bijna 3.000% (!) en boekte in 2014 een omzet van ruim 30 miljoen Britse pond. De intussen 40-jarige Beckham biedt al werk aan een 100-tal mensen, lanceerde naast haar hoofdlijn in 2011 nog een tweede lijn en opende vorige maand de deuren van haar eerste boetiek in Londen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top