Torfs mikt met pop-up op moslims

Torfs mikt met pop-up op moslims

Torfs mikt met pop-up op moslims

Schoenen Torfs gaat via een pop-upwinkel in Antwerpen uittesten of er met een specifieke aanpak meer mensen van allochtone afkomst bereikt kunnen worden. Vandaag komen zij vaak maar sporadisch over de vloer bij de klassieke Vlaamse winkels.

Gericht op het Offerfeest

De tijdelijke winkel komt in de Lange Beeldekensstraat 115 in Antwerpen, vlakbij de Rooseveltplaats en het Centraal Station. Hij zal open zijn van 27 augustus tot en met 10 september. Dat is net voor de start van het driedaagse Offerfeest, een van de belangrijkste feesten voor moslims. Torfs wil er schoenen verkopen met een korting van 10%.

 

In het zelfde gebouw zullen bovendien drie moslima’s de kans krijgen om zonder huur te betalen een eigen modezaak te beginnen. Beau-Tique, Sadoq en By Lilla zullen er respectievelijk kleding, juwelen en handtassen en sjaals te koop aanbieden. Ook komt er een theebar, waar workshops over mode en styling gegeven zullen worden, schrijft Gazet van Antwerpen.

 

Aandacht voor etnische groepen

Torfs werkt voor het project samen met Tiqah, het marktonderzoeks- en communicatiebureau dat zich op etnomarketing richt. Volgens stichter Rachid Lamrabat laten bedrijven veel kansen liggen door etnische groepen onvoldoende aan te spreken op momenten die cruciaal zijn voor hen. Tiqah zegt vooral expertise te hebben in het benaderen van de moslimbevolking.

 

Dat de keuze voor het pop-upproject op Antwerpen viel, is dan ook niet verwonderlijk. De Scheldestad telt een grote bevolkingsgroep van allochtone afkomst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.