Torfs mikt met pop-up op moslims

Torfs mikt met pop-up op moslims

Schoenen Torfs gaat via een pop-upwinkel in Antwerpen uittesten of er met een specifieke aanpak meer mensen van allochtone afkomst bereikt kunnen worden. Vandaag komen zij vaak maar sporadisch over de vloer bij de klassieke Vlaamse winkels.

Gericht op het Offerfeest

De tijdelijke winkel komt in de Lange Beeldekensstraat 115 in Antwerpen, vlakbij de Rooseveltplaats en het Centraal Station. Hij zal open zijn van 27 augustus tot en met 10 september. Dat is net voor de start van het driedaagse Offerfeest, een van de belangrijkste feesten voor moslims. Torfs wil er schoenen verkopen met een korting van 10%.

 

In het zelfde gebouw zullen bovendien drie moslima’s de kans krijgen om zonder huur te betalen een eigen modezaak te beginnen. Beau-Tique, Sadoq en By Lilla zullen er respectievelijk kleding, juwelen en handtassen en sjaals te koop aanbieden. Ook komt er een theebar, waar workshops over mode en styling gegeven zullen worden, schrijft Gazet van Antwerpen.

 

Aandacht voor etnische groepen

Torfs werkt voor het project samen met Tiqah, het marktonderzoeks- en communicatiebureau dat zich op etnomarketing richt. Volgens stichter Rachid Lamrabat laten bedrijven veel kansen liggen door etnische groepen onvoldoende aan te spreken op momenten die cruciaal zijn voor hen. Tiqah zegt vooral expertise te hebben in het benaderen van de moslimbevolking.

 

Dat de keuze voor het pop-upproject op Antwerpen viel, is dan ook niet verwonderlijk. De Scheldestad telt een grote bevolkingsgroep van allochtone afkomst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top