Torfs mikt met pop-up op moslims

Torfs mikt met pop-up op moslims

Schoenen Torfs gaat via een pop-upwinkel in Antwerpen uittesten of er met een specifieke aanpak meer mensen van allochtone afkomst bereikt kunnen worden. Vandaag komen zij vaak maar sporadisch over de vloer bij de klassieke Vlaamse winkels.

Gericht op het Offerfeest

De tijdelijke winkel komt in de Lange Beeldekensstraat 115 in Antwerpen, vlakbij de Rooseveltplaats en het Centraal Station. Hij zal open zijn van 27 augustus tot en met 10 september. Dat is net voor de start van het driedaagse Offerfeest, een van de belangrijkste feesten voor moslims. Torfs wil er schoenen verkopen met een korting van 10%.

 

In het zelfde gebouw zullen bovendien drie moslima’s de kans krijgen om zonder huur te betalen een eigen modezaak te beginnen. Beau-Tique, Sadoq en By Lilla zullen er respectievelijk kleding, juwelen en handtassen en sjaals te koop aanbieden. Ook komt er een theebar, waar workshops over mode en styling gegeven zullen worden, schrijft Gazet van Antwerpen.

 

Aandacht voor etnische groepen

Torfs werkt voor het project samen met Tiqah, het marktonderzoeks- en communicatiebureau dat zich op etnomarketing richt. Volgens stichter Rachid Lamrabat laten bedrijven veel kansen liggen door etnische groepen onvoldoende aan te spreken op momenten die cruciaal zijn voor hen. Tiqah zegt vooral expertise te hebben in het benaderen van de moslimbevolking.

 

Dat de keuze voor het pop-upproject op Antwerpen viel, is dan ook niet verwonderlijk. De Scheldestad telt een grote bevolkingsgroep van allochtone afkomst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top