Ulrik Vercruysse is nieuwe CEO Veritas | RetailDetail

Ulrik Vercruysse is nieuwe CEO Veritas

Ulrik Vercruysse is nieuwe CEO Veritas

Veritas heeft afscheid genomen van CEO Ine Verhaert, die sinds 2014 aan het hoofd stond van de keten. CFO Ulrik Vercruysse neemt de leiding van het bedrijf in handen. 

Goede verstandhouding

De samenwerking met Verhaert werd "in onderling overleg en in goede verstandhouding beëindigd om haar toe te laten haar loopbaan een nieuwe wending te geven", zo blijkt uit een korte mededeling die de raad van bestuur van Veritas zopas publiceerde. Het bedrijf dankt de voormalige CEO voor de jarenlange samenwerking en voor haar bijdrage tot het bereiken van de positie die Veritas vandaag inneemt. Verhaert werkte bijna dertien jaar voor Veritas in verschillende functies en was mee de drijvende kracht achter de ontwikkeling van het inspiratieconcept Atelier Veritas. 

 

De leiding van Veritas wordt overgenomen door Ulrik Vercruysse. De nieuwe CEO startte zijn loopbaan in de reissector, werkte eerder al in de mode (bij We Fashion) en was onder andere CEO van Thomas Cook Belgium en CFO voor Thomas Cook Western Europe. 

 

De accessoireketen wijzigde twee jaar geleden zijn aandeelhoudersstructuur met de instap van het Belgische investeringsfonds Indufin als meerderheidsaandeelhouder. “Zo’n kapitaalfonds werkt volgens een andere logica dan een familiebedrijf”, analyseert retailkenner Jorg Snoeck van RetailDetail. “In elk geval heeft Vercruysse de juiste kwaliteiten om het groeiproject van Veritas verder te zetten, met zijn Europese blik en zijn rijke ervaring in een sector die disruptie aan den lijve heeft ondervonden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.