Uniqlo dit najaar naar Brussel

Uniqlo dit najaar naar Brussel

De Japanse modeketen Uniqlo opent dit najaar een eerste vestiging in Brussel. Het wordt de derde winkel van het merk in België, na vestigingen in Antwerpen en het Wijnegem Shopping Center.

Muntcentrum

De nieuwe winkel van Uniqlo krijgt een plaatsje in het gerenoveerde Muntcentrum aan het Muntplein. Hij zal twee verdiepingen hebben en een totale winkeloppervlakte van 1.207 m². "Onze aanwezigheid in de hoofdstad is een belangrijke mijlpaal in de expansie van UNIQLO in België", zegt Europees CEO Takao Kuwahara. "Brussel is een stad die design, innovatie en individualiteit omarmt en is dus de perfecte locatie voor ons uniek LifeWear-concept.”

 

De eerste vestiging van Uniqlo in België opende in oktober 2015 zijn deuren op de Meir in Antwerpen. Een half jaar later werd die gevolgd door een tweede winkel in het Wijnegem Shopping Center. "Het succes van ons merk in de regio rond Antwerpen geeft ons vertrouwen om UNIQLO LifeWear ook aan te bieden in een andere stad in België", vervolgt Takao Kuwahara.

 

Uniqlo heeft ondertussen al 55 winkels in vijf landen in Europa. Naast België is het ook te vinden in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Rusland en Duitsland. Dit najaar opent het ook een eerste Spaanse winkel, in Barcelona.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

97 procent van The Mint al verhuurd

20/09/2017

Binnenkort opent na een renovatie van twee jaar het winkelgedeelte van het Muntcentrum onder de naam The Mint. Ondertussen zijn 97% van de winkelruimtes al ingevuld: onder andere Decathlon en Uniqlo vestigen zich voor het eerst in het centrum van Brussel.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Back to top