Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt | RetailDetail

Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt

Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt
Shutterstock

Het Japanse Uniqlo gaat in bepaalde Amerikaanse luchthavens en winkelcentra automaten neerpoten. Daar zullen klanten de bekende dunne jas kunnen kopen, maar ook het ‘heat-retaining’ T-shirt. 

Nieuwe Amerikaanse strategie

De komende twee maanden zullen er een tiental automaten geplaatst worden in steden als New York, Houston en Oakland. Producten die bij een automaat worden gekocht, kunnen ingeruild worden in elke winkel van Uniqlo of gewoon geretourneerd worden. Voor Uniqlo zijn de automaten een nieuwe manier om uit te zoeken hoe het de Amerikaanse consument kan bereiken. Het Japanse merk slaagt er immers niet in om helemaal door te breken in de Verenigde Staten en mikt daarom nu op meer tijdelijke locaties, zoals pop-ups en deze automaten.

 

“We proberen te begrijpen waar we succesvoller kunnen zijn, zonder een groot engagement aan te gaan”, aldus Marisol Tamaro, hoofd marketing in de Verenigde Staten. Toen het merk voor het eerst naar de Verenigde Staten trok, mikte Uniqlo op 200 winkels tegen 2020, maar dat ambitieuze plan werd al snel bijgesteld toen de resultaten beneden peil bleven.

 

Uniqlo is niet het eerste bedrijf dat op de proppen komt met automaten in luchthavens: ook bedrijven als Best Buy en zelfs Nespresso hebben automaten op luchthavens waar een aantal populaire producten worden aangeboden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.