Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt

Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt
Shutterstock

Het Japanse Uniqlo gaat in bepaalde Amerikaanse luchthavens en winkelcentra automaten neerpoten. Daar zullen klanten de bekende dunne jas kunnen kopen, maar ook het ‘heat-retaining’ T-shirt. 

Nieuwe Amerikaanse strategie

De komende twee maanden zullen er een tiental automaten geplaatst worden in steden als New York, Houston en Oakland. Producten die bij een automaat worden gekocht, kunnen ingeruild worden in elke winkel van Uniqlo of gewoon geretourneerd worden. Voor Uniqlo zijn de automaten een nieuwe manier om uit te zoeken hoe het de Amerikaanse consument kan bereiken. Het Japanse merk slaagt er immers niet in om helemaal door te breken in de Verenigde Staten en mikt daarom nu op meer tijdelijke locaties, zoals pop-ups en deze automaten.

 

“We proberen te begrijpen waar we succesvoller kunnen zijn, zonder een groot engagement aan te gaan”, aldus Marisol Tamaro, hoofd marketing in de Verenigde Staten. Toen het merk voor het eerst naar de Verenigde Staten trok, mikte Uniqlo op 200 winkels tegen 2020, maar dat ambitieuze plan werd al snel bijgesteld toen de resultaten beneden peil bleven.

 

Uniqlo is niet het eerste bedrijf dat op de proppen komt met automaten in luchthavens: ook bedrijven als Best Buy en zelfs Nespresso hebben automaten op luchthavens waar een aantal populaire producten worden aangeboden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top