Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt | RetailDetail

Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt

Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt
Shutterstock

Het Japanse Uniqlo gaat in bepaalde Amerikaanse luchthavens en winkelcentra automaten neerpoten. Daar zullen klanten de bekende dunne jas kunnen kopen, maar ook het ‘heat-retaining’ T-shirt. 

Nieuwe Amerikaanse strategie

De komende twee maanden zullen er een tiental automaten geplaatst worden in steden als New York, Houston en Oakland. Producten die bij een automaat worden gekocht, kunnen ingeruild worden in elke winkel van Uniqlo of gewoon geretourneerd worden. Voor Uniqlo zijn de automaten een nieuwe manier om uit te zoeken hoe het de Amerikaanse consument kan bereiken. Het Japanse merk slaagt er immers niet in om helemaal door te breken in de Verenigde Staten en mikt daarom nu op meer tijdelijke locaties, zoals pop-ups en deze automaten.

 

“We proberen te begrijpen waar we succesvoller kunnen zijn, zonder een groot engagement aan te gaan”, aldus Marisol Tamaro, hoofd marketing in de Verenigde Staten. Toen het merk voor het eerst naar de Verenigde Staten trok, mikte Uniqlo op 200 winkels tegen 2020, maar dat ambitieuze plan werd al snel bijgesteld toen de resultaten beneden peil bleven.

 

Uniqlo is niet het eerste bedrijf dat op de proppen komt met automaten in luchthavens: ook bedrijven als Best Buy en zelfs Nespresso hebben automaten op luchthavens waar een aantal populaire producten worden aangeboden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Back to top