Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal
Shutterstock

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Recordomzet

De omzetgroei was ook gespreid over alle merken van het modebedrijf, met naast Urban Outfitters ook nog de ketens Anthropologie en Free People. De omzet van het modebedrijf kwam in het derde kwartaal uit op 893 miljoen dollar (760 miljoen euro). Die sterke groei kon echter niet doorgezet worden bij de winstcijfers: de winst voor belastingen steeg van 71,2 miljoen dollar naar 72 miljoen dollar (61 miljoen euro), maar onder de streep bleef daar maar 45 miljoen dollar (38 miljoen euro) van over, wat ten opzichte van 2016 dan weer een daling is: toen was de nettowinst nog 47,3 miljoen dollar.

 

“Ik ben zeer tevreden dat ik recordomzet in het derde kwartaal, positieve retailverkoop bij alle merken en opnieuw een sterk resultaat van Free People in de groothandel kan rapporteren”, zegt CEO Richard Hayne.

 

Het voorbije kwartaal was Urban Outfitters nipt het grootste merk van de groep, maar over de eerste drie kwartalen heen moet het Anthropologie voor zich dulden. Het was dan ook vooral Urban Outfitters dat in de eerste twee kwartalen zeer zwak presteerde. Het is ook het enige van de drie merken waar na negen maanden nog steeds sprake is van een omzetdaling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Back to top