Urban Outfitters voldoet niet aan verwachtingen | RetailDetail

Urban Outfitters voldoet niet aan verwachtingen

Urban Outfitters voldoet niet aan verwachtingen

De Amerikaanse kledinggroep Urban Outfitters heeft in het derde kwartaal niet weten te voldoen aan de verwachtingen. De mindere resultaten waren vooral waarneembaar bij de ketens Free People en Anthropologie.

Extra kortingen drukken winstmarge

De totale omzet van de groep Urban Outfitters strandde op 862,5 miljoen dollar (820 miljoen euro), een groei van 4,5%. Daarbij groeide de vergelijkbare omzet wel met 1%, maar analisten hadden een groei van 1,9% verwacht en een omzet van 868,8 miljoen dollar (825 miljoen euro). De winst kwam uit op 47,4 miljoen dollar (45 miljoen euro), een jaar eerder was dat nog 52 miljoen dollar (50 miljoen euro).

 

De mindere resultaten komen er door de mindere prestaties van dochtermerken Anthropologie en Free People: daar daalde de vergelijkbare omzet respectievelijk met 2,7 en 1,5%. Analisten hadden wel een daling verwacht, maar gingen uit van een terugval van slechts 1% bij beide merken.

 

Mogelijk zijn ook de resultaten voor het lopende kwartaal niet geweldig: Urban Outiftters strooit immers met extra kortingen bij Anthropologie en de keten Urban Outfitters, om zo meer klanten naar de winkels te lokken. Daardoor daalt de winstmarge wel stevig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.