Valentino doet bod op het Franse Balmain | RetailDetail

Valentino doet bod op het Franse Balmain

Valentino doet bod op het Franse Balmain

Het Italiaanse modehuis Valentino heeft een bod van 500 miljoen euro gedaan op de Franse sectorgenoot Balmain. Balmain is sinds het overlijden van de voormalige eigenaar op zoek naar een overnemer.

Groei in populariteit

Valentino is momenteel zelf al eigendom van een conglomeraat dat in handen is van oliestaat Qatar. Daarnaast hebben ook een Chinese groep en een Amerikaanse investeerder hun interesse al geuit, meldt de Franse krant Les Echos.

 

Donderdag zullen de erfgenamen van de overleden Alain Hivelin beslissen of ze ingaan op één van de boden die werden uitgebracht. Het bod uit Qatar zou momenteel al het meeste kans maken, vooral aangezien het bod hoger is dan de schattingen van 300 tot 400 miljoen euro die eerder werden gemaakt.

 

Balmain werd in 1945 opgericht en kent sinds de aanstelling van Olivier Rousteing als creatief directeur een grote groei. Zo ging het onder andere samenwerkingen met H&M, Beyoncé en Rihanna aan. Momenteel heeft het modehuis een omzet van 120 miljoen euro, drie keer meer dan acht jaar geleden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top