VanHaren heeft grote plannen voor België | RetailDetail

VanHaren heeft grote plannen voor België

VanHaren heeft grote plannen voor België
vanHaren

Schoenketen vanHaren wil de komende jaren flink inzetten op expansie in België. Daar opende het in 2017 de eerste vijf winkels en moeten er dit jaar nog eens elf bijkomen. Ook Wallonië staat op het programma.

In 2019 naar Wallonië

De nieuwe winkels die dit jaar de deuren openen in België, zullen allemaal te vinden zijn in Vlaanderen. Pas vanaf 2019 wordt er werk gemaakt van Wallonië. VanHaren zegt de komende jaren heel België te willen veroveren. Dat schrijft het FD.

 

Die uitspraken werden gedaan bij de presentatie van de jaarcijfers van de Nederlandse schoenketen, die onderdeel is van het Duitse Deichmann. In 2017 haalde de keten een omzet van 190,2 miljoen euro, een groei van 6,3 procent ten opzichte van een jaar eerder. In totaal werden er 6,9 miljoen paar schoenen verkocht, wat een kleine opmars van 0,6 procent inhield.

 

Ook in Nederland wordt er werk gemaakt van uitbreiding. Daar staan drie nieuwe winkels op de planning en zullen nog eens acht vestigingen uitgebreid worden. Eind 2017 telde de keten 143 vestigingen, goed voor 1.467 medewerkers.

 

Deichmann, het moederbedrijf van vanHaren en de grootste schoenretailer in Europa, groeide in 2017 met bijna 6 procent naar 5,8 miljard euro omzet. Ook op vergelijkbare basis was er een groei van 2,8 procent. Het bedrijf heeft wereldwijd bijna 4.000 winkels, 36 webshops en circa 40.000 medewerkers. Naast 25 Europese landen is de groep ook te vinden in de Verenigde Staten. Ook sneakerketen Snipes is een onderdeel van de groep

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.