VanHaren heeft grote plannen voor België | RetailDetail

VanHaren heeft grote plannen voor België

VanHaren heeft grote plannen voor België
vanHaren

Schoenketen vanHaren wil de komende jaren flink inzetten op expansie in België. Daar opende het in 2017 de eerste vijf winkels en moeten er dit jaar nog eens elf bijkomen. Ook Wallonië staat op het programma.

In 2019 naar Wallonië

De nieuwe winkels die dit jaar de deuren openen in België, zullen allemaal te vinden zijn in Vlaanderen. Pas vanaf 2019 wordt er werk gemaakt van Wallonië. VanHaren zegt de komende jaren heel België te willen veroveren. Dat schrijft het FD.

 

Die uitspraken werden gedaan bij de presentatie van de jaarcijfers van de Nederlandse schoenketen, die onderdeel is van het Duitse Deichmann. In 2017 haalde de keten een omzet van 190,2 miljoen euro, een groei van 6,3 procent ten opzichte van een jaar eerder. In totaal werden er 6,9 miljoen paar schoenen verkocht, wat een kleine opmars van 0,6 procent inhield.

 

Ook in Nederland wordt er werk gemaakt van uitbreiding. Daar staan drie nieuwe winkels op de planning en zullen nog eens acht vestigingen uitgebreid worden. Eind 2017 telde de keten 143 vestigingen, goed voor 1.467 medewerkers.

 

Deichmann, het moederbedrijf van vanHaren en de grootste schoenretailer in Europa, groeide in 2017 met bijna 6 procent naar 5,8 miljard euro omzet. Ook op vergelijkbare basis was er een groei van 2,8 procent. Het bedrijf heeft wereldwijd bijna 4.000 winkels, 36 webshops en circa 40.000 medewerkers. Naast 25 Europese landen is de groep ook te vinden in de Verenigde Staten. Ook sneakerketen Snipes is een onderdeel van de groep

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.