Vente-privee koopt meerderheidsbelang in Deense Designers & Friends

Vente-privee koopt meerderheidsbelang in Deense Designers & Friends

Vente-privee heeft via dochteronderneming Vente-Exclusive.com een meerderheidsbelang genomen in het Deense Designers & Friends. Met de overname van de site voor privéverkopen wil Vente-privee zijn positie in Scandinavië versterken.

Uitbreiding in Noord-Europa

Het huidige managementteam van Designers & Friends blijft ook na de overname aan de slag en moet mee helpen om het bedrijf verder te laten groeien in Denemarken.

 

”Het is een waar genoegen, maar ook een hele eer om te kunnen samenwerken met de bedenkers van het concept en de grootste speler in onze sector,” vertelt Frederik Kolenda, CEO en medeoprichter van Designers & Friends. “Samen kunnen we het aanbod voor onze leden hopelijk nog verder uitbreiden, ook in nieuwe productcategorieën, en onze partnermerken toegang geven tot leden in heel Europa.

 

Met de overname wil Vente-privee verder blijven groeien, zowel via autonome als externe groei door overnames. ”De verwerving van het meerderheidsbelang in Designers & Friends past in onze strategie om onze activiteiten uit te breiden in Noord-Europa,” aldus CEO Jacques-Antoine Granjon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top