Vente-privee.com klimt naar 2,5 miljard omzet

Vente-privee.com klimt naar 2,5 miljard omzet

De Franse modewebshop Vente-privee.com heeft zijn omzet in het afgelopen boekjaar met bijna de helft zien toenemen naar 2,5 miljard euro. Dat dankt het bedrijf wel grotendeels aan overnames, waaronder die van het Belgische Vente-exclusive.

Zonder overnames 'maar' +12%

De Fransen waren in het voorbije boekjaar bijzonder actief op de overnamemarkt: naast Vente-exclusive kwamen onder andere ook een Spaans en een Zwitsers bedrijf in Franse handen. Cijfers per tak wil Vente-privee niet prijsgeven, maar de Duitse site Neuhandeln.de schat de groei van het Franse bedrijfsonderdeel op zowat 12%, naar 1,9 miljard euro. Ook al oogt dat heel wat minder, toch zou zelfs een groei van "slechts" 12% heel wat beter zijn dan de +8% van een jaar eerder.

 

Vente-privee, de op één na grootste modewebshop van Europa, wil in de komende jaren blijven groeien en de achterstand op marktleider Zalando weer verkleinen. Daarvoor mikt het op een gedurfde strategie en noemt als grootste focus voor de komende tijd Zalando's thuismarkt Duitsland: met de opening van een kantoor in Berlijn en een nieuw aangestelde directie zijn de eerste stappen in die richting alvast gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Computerwebwinkel Afuture opgedoekt

18/09/2017

Enkele maanden geleden ging webshop Afuture failliet, maar dankzij Beat-it was er wel sprake van een doorstart. Nu heeft de nieuwe eigenaar toch besloten om er definitief de stekker uit te trekken.

Back to top