Vente-privee.com klimt naar 2,5 miljard omzet

Vente-privee.com klimt naar 2,5 miljard omzet

De Franse modewebshop Vente-privee.com heeft zijn omzet in het afgelopen boekjaar met bijna de helft zien toenemen naar 2,5 miljard euro. Dat dankt het bedrijf wel grotendeels aan overnames, waaronder die van het Belgische Vente-exclusive.

Zonder overnames 'maar' +12%

De Fransen waren in het voorbije boekjaar bijzonder actief op de overnamemarkt: naast Vente-exclusive kwamen onder andere ook een Spaans en een Zwitsers bedrijf in Franse handen. Cijfers per tak wil Vente-privee niet prijsgeven, maar de Duitse site Neuhandeln.de schat de groei van het Franse bedrijfsonderdeel op zowat 12%, naar 1,9 miljard euro. Ook al oogt dat heel wat minder, toch zou zelfs een groei van "slechts" 12% heel wat beter zijn dan de +8% van een jaar eerder.

 

Vente-privee, de op één na grootste modewebshop van Europa, wil in de komende jaren blijven groeien en de achterstand op marktleider Zalando weer verkleinen. Daarvoor mikt het op een gedurfde strategie en noemt als grootste focus voor de komende tijd Zalando's thuismarkt Duitsland: met de opening van een kantoor in Berlijn en een nieuw aangestelde directie zijn de eerste stappen in die richting alvast gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Back to top