Veritas opent nieuwe fysieke én online winkels

Veritas opent nieuwe fysieke én online winkels

De keten van mode- en naaibenodigdheden Veritas start dit najaar met een webwinkel, maar dat weerhoudt de retailer er allerminst van om ondertussen ook het netwerk van klassieke winkels verder uit te breiden. Zo wordt in Hasselt binnenkort een belevingswinkel geopend.

Al drie nieuwe winkelopeningen in augustus

Op 22 augustus gaat in de Limburgse hoofdstad een belevingswinkel aan de Koning Albertstraat open. Het gaat om een groter verkooppunt, waarin klanten ook terecht kunnen voor demonstraties, workshops en stylingadvies. Ze leren er bijvoorbeeld accessoires te combineren en juwelen te creëren. Veritas had al belevingswinkels in Brugge, Antwerpen en Brussel, en sinds begin deze maand is er ook een langs de Brusselsesteenweg in Leuven.


Niettemin worden er ook nieuwe klassieke winkels geopend. Eind vorig jaar telde de keten 105 verkooppunten, de planning voorziet er 120 tegen eind 2013. Deze maand kwamen er al nieuwe zaken bij in Gosselies, Andenne en Wetteren.


Ook voor de hoofdzetel heeft Veritas overigens plannen: de onderneming beoogt in het voorjaar van 2014 een nieuw pand te betrekken. Aanvankelijk zou de transportgroep Essers dit samen met een distributiecentrum optrekken op haar terreinen in Wilrijk, waarna Veritas het complex zou huren. Maar omdat een deel van het Ferrarris-bos daarvoor diende te sneuvelen, wat op hevig protest van actiegroepen werd onthaald, zagen Essers en Veritas hier uiteindelijk van af.


Webshop opent dit najaar

Zelfs digitaal wil Veritas nieuwe stappen zetten: dit najaar start de keten met onlineverkoop. Bedoeling is dat eerst België en Luxemburg aan de beurt komen, later kunnen andere landen en talen worden toegevoegd.


In afwachting heeft de onderneming alvast haar website vernieuwd. Ze is vrouwelijker geworden en heeft tot doel om de bezoeker te charmeren met ideeën, veeleer dan een louter overzicht te geven van de producten. “Natuurlijk zullen beide onderdelen aan elkaar gelinkt zijn, zodat je naadloos kan surfen tussen ideeën en producten”, heet het bij Veritas.


Dit voorjaar werd Veritas nog getroffen door een zware brand die het hoofdkantoor en een bijkomend magazijn in Kontich in de as legde. Daarop richtte het bedrijf noodkantoren in in een ander magazijn in Wilrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top