Veritas opent nieuwe fysieke én online winkels

Veritas opent nieuwe fysieke én online winkels

De keten van mode- en naaibenodigdheden Veritas start dit najaar met een webwinkel, maar dat weerhoudt de retailer er allerminst van om ondertussen ook het netwerk van klassieke winkels verder uit te breiden. Zo wordt in Hasselt binnenkort een belevingswinkel geopend.

Al drie nieuwe winkelopeningen in augustus

Op 22 augustus gaat in de Limburgse hoofdstad een belevingswinkel aan de Koning Albertstraat open. Het gaat om een groter verkooppunt, waarin klanten ook terecht kunnen voor demonstraties, workshops en stylingadvies. Ze leren er bijvoorbeeld accessoires te combineren en juwelen te creëren. Veritas had al belevingswinkels in Brugge, Antwerpen en Brussel, en sinds begin deze maand is er ook een langs de Brusselsesteenweg in Leuven.


Niettemin worden er ook nieuwe klassieke winkels geopend. Eind vorig jaar telde de keten 105 verkooppunten, de planning voorziet er 120 tegen eind 2013. Deze maand kwamen er al nieuwe zaken bij in Gosselies, Andenne en Wetteren.


Ook voor de hoofdzetel heeft Veritas overigens plannen: de onderneming beoogt in het voorjaar van 2014 een nieuw pand te betrekken. Aanvankelijk zou de transportgroep Essers dit samen met een distributiecentrum optrekken op haar terreinen in Wilrijk, waarna Veritas het complex zou huren. Maar omdat een deel van het Ferrarris-bos daarvoor diende te sneuvelen, wat op hevig protest van actiegroepen werd onthaald, zagen Essers en Veritas hier uiteindelijk van af.


Webshop opent dit najaar

Zelfs digitaal wil Veritas nieuwe stappen zetten: dit najaar start de keten met onlineverkoop. Bedoeling is dat eerst België en Luxemburg aan de beurt komen, later kunnen andere landen en talen worden toegevoegd.


In afwachting heeft de onderneming alvast haar website vernieuwd. Ze is vrouwelijker geworden en heeft tot doel om de bezoeker te charmeren met ideeën, veeleer dan een louter overzicht te geven van de producten. “Natuurlijk zullen beide onderdelen aan elkaar gelinkt zijn, zodat je naadloos kan surfen tussen ideeën en producten”, heet het bij Veritas.


Dit voorjaar werd Veritas nog getroffen door een zware brand die het hoofdkantoor en een bijkomend magazijn in Kontich in de as legde. Daarop richtte het bedrijf noodkantoren in in een ander magazijn in Wilrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top