Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie | RetailDetail

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

 

Inhaalbeweging dankzij nieuwe strategie

Met deze inhaalbeweging hoopt het modemerk de kloof te dichten op grote concurrenten Louis Vuitton, Givenchy en Gucci. Zij slaagden erin om de verkoop op de economische markten van de toekomst zoals China beter te exploiteren, waardoor Burberry met een achterstand kampte. Het Britse merk, bekend van het typerende ruitjespatroon, mengt zich nu in die concurrentiestrijd door zich te profileren met een luxueuzer imago.  

 

CEO Marco Gobbetti, die vorig jaar het roer in handen kreeg, nam daarom de beslissing om de goedkopere merkshirts niet meer te verkopen. De focus zal in de toekomst liggen op de duurdere marktsegmenten. Om de ambities kracht bij te zetten, palmde Burberry begin dit jaar Riccardo Tisci in. Jarenlang was de Italiaan hoofdontwerper bij concurrent Givenchy.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.