Verkoop Victoria’s Secret definitief afgeblazen

Verkoop Victoria’s Secret definitief afgeblazen
Shutterstock.com

L Brands, eigenaar van lingeriemerk Victoria’s Secret, heeft aangekondigd dat de deal met Sycamore Partners over de verkoop van een meerderheidsbelang in het lingeriemerk niet doorgaat. Hierdoor wordt een bittere juridische strijd tussen beide partijen vermeden.

 

Zelfstandige ondernemingen

Voorlopig komt er geen nieuwe zoektocht naar een eigenaar voor Victoria's Secret: eigenaar L Brands zei dat het zich voorbereidde om Victoria's Secret en zusterketen Bath & Body Works (een merk voor persoonlijke verzorging) als afzonderlijke, zelfstandige eenheden te exploiteren. Het voegde er ook aan toe dat het zich wil concentreren op het navigeren door een uiterst uitdagende zakelijke omgeving in plaats van een dure en afleidende juridische strijd aan te gaan om een ​​partnerschap met Sycamore af te dwingen, schrijft The Business Times.

 

Eind februari sloten L Brands en Sycamore een deal ter waarde van 525 miljoen dollar (480 miljoen euro). Voor dat bedrag zou de investeringsmaatschappij 55% van de aandelen van Victoria’s Secret in handen krijgen. De coronacrisis veranderde dat echter: Sycamore wilde onder de deal uit en argumenteerde daarbij dat L Brands de voorwaarden van de overeenkomst had geschonden, onder meer door het sluiten van de winkels en het opschorten van de huurbetalingen.

 

Het afspringen van de deal betekent niet dat de omstreden CEO Leslie Wexner nu aanblijft. Zoals gepland zal hij aftreden als CEO, maar blijft hij wel erevoorzitter. Volgens De Standaard zou Andrew Meslow, momenteel nog topman van Bath & Body Works, het moederbedrijf in de toekomst leiden.