Vernieuwing Brantano werpt vruchten af | RetailDetail

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Kernwaarden behouden

Brantano is sinds begin 2016 in handen van de FNG Groep, dat onmiddellijk inzag dat de keten dringend vernieuwd moest worden. “Brantano is een sterk en herkenbaar Belgisch merk, met baanwinkels op toplocaties, dat dringend nood had aan een grondige opfrissing”, aldus CEO Dieter Penninckx. “Het merk moest zich aanpassen aan de behoeftes van de markt en de verwachtingen van de klanten. Tegelijk moesten de oorspronkelijke waarden, zoals zelfbediening, een breed assortiment en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, de kernwaarden blijven van de nieuwe Brantano.”

 

Die vernieuwing betekende voor FNG een investering van vijftig miljoen euro, waarbij de vernieuwde winkels worden niet enkel meer schoenen verkopen, maar ook kleding van een aantal verschillende merken. Dat werpt zijn vruchten af, want de vernieuwde winkels halen tot 20% meer omzet dan voorheen. Het nieuwe concept moet nu zo snel mogelijk ook ingevoerd worden bij de overige winkels.

 

Het interieur van de nieuwe winkels werd geïnspireerd op de openheid en speelsheid van een park, met veel felle kleuren, een frisse betonlook en fluitende vogeltjes in de pashokjes. Dat parkgevoel wordt bovendien verder uitgedragen in de nieuwe reclamecampagne, die in samenwerking met acteur Tom Van Dyck werd opgezet.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.