Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Kernwaarden behouden

Brantano is sinds begin 2016 in handen van de FNG Groep, dat onmiddellijk inzag dat de keten dringend vernieuwd moest worden. “Brantano is een sterk en herkenbaar Belgisch merk, met baanwinkels op toplocaties, dat dringend nood had aan een grondige opfrissing”, aldus CEO Dieter Penninckx. “Het merk moest zich aanpassen aan de behoeftes van de markt en de verwachtingen van de klanten. Tegelijk moesten de oorspronkelijke waarden, zoals zelfbediening, een breed assortiment en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, de kernwaarden blijven van de nieuwe Brantano.”

 

Die vernieuwing betekende voor FNG een investering van vijftig miljoen euro, waarbij de vernieuwde winkels worden niet enkel meer schoenen verkopen, maar ook kleding van een aantal verschillende merken. Dat werpt zijn vruchten af, want de vernieuwde winkels halen tot 20% meer omzet dan voorheen. Het nieuwe concept moet nu zo snel mogelijk ook ingevoerd worden bij de overige winkels.

 

Het interieur van de nieuwe winkels werd geïnspireerd op de openheid en speelsheid van een park, met veel felle kleuren, een frisse betonlook en fluitende vogeltjes in de pashokjes. Dat parkgevoel wordt bovendien verder uitgedragen in de nieuwe reclamecampagne, die in samenwerking met acteur Tom Van Dyck werd opgezet.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top