Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Kernwaarden behouden

Brantano is sinds begin 2016 in handen van de FNG Groep, dat onmiddellijk inzag dat de keten dringend vernieuwd moest worden. “Brantano is een sterk en herkenbaar Belgisch merk, met baanwinkels op toplocaties, dat dringend nood had aan een grondige opfrissing”, aldus CEO Dieter Penninckx. “Het merk moest zich aanpassen aan de behoeftes van de markt en de verwachtingen van de klanten. Tegelijk moesten de oorspronkelijke waarden, zoals zelfbediening, een breed assortiment en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, de kernwaarden blijven van de nieuwe Brantano.”

 

Die vernieuwing betekende voor FNG een investering van vijftig miljoen euro, waarbij de vernieuwde winkels worden niet enkel meer schoenen verkopen, maar ook kleding van een aantal verschillende merken. Dat werpt zijn vruchten af, want de vernieuwde winkels halen tot 20% meer omzet dan voorheen. Het nieuwe concept moet nu zo snel mogelijk ook ingevoerd worden bij de overige winkels.

 

Het interieur van de nieuwe winkels werd geïnspireerd op de openheid en speelsheid van een park, met veel felle kleuren, een frisse betonlook en fluitende vogeltjes in de pashokjes. Dat parkgevoel wordt bovendien verder uitgedragen in de nieuwe reclamecampagne, die in samenwerking met acteur Tom Van Dyck werd opgezet.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top