Vero Moda lanceert duurzame Aware-collectie

Vero Moda lanceert duurzame Aware-collectie
Shutterstock

Modeketen Vero Moda, onderdeel van het Deense Bestseller, lanceert in de herfst een nieuwe Aware-collectie. Die zou nog duurzamer worden dan de huidige Green Attitude-collectie.

Duurzame materialen

Zo zal er voor de collectie gebruik gemaakt worden van materialen zoals katoen, gerecycleerd polyester en Tencel, een natuurlijke kunstvezel die wordt gemaakt van eucalyptusbomen.

 

De nieuwe Aware-collectie is niet enkel duurzamer, maar moet ook een andere stijl bieden die naast de typische collecties van Vero Moda komt te staan, en er ook mee te combineren is. Daarbij wordt gemikt op jongere klanten, die bezig zijn met duurzaamheid. Elk jaar zullen er vier collecties verschijnen van Aware, waarvan de eerste vanaf september of oktober 2017 in de winkel moet te vinden zijn.

 

Vero Moda maakt deel uit van Bestseller, een van de grootste modebedrijven van Europa. Bestseller telt 23 verschillende merken, waaronder ook Only en Jack & Jones. Onlangs ging het nog een joint venture aan met Zalando rond FashionTrade.com, een online groothandel waar ook andere modebedrijven hun kleding kunnen bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Back to top