Vero Moda lanceert duurzame Aware-collectie

Vero Moda lanceert duurzame Aware-collectie
Shutterstock

Modeketen Vero Moda, onderdeel van het Deense Bestseller, lanceert in de herfst een nieuwe Aware-collectie. Die zou nog duurzamer worden dan de huidige Green Attitude-collectie.

Duurzame materialen

Zo zal er voor de collectie gebruik gemaakt worden van materialen zoals katoen, gerecycleerd polyester en Tencel, een natuurlijke kunstvezel die wordt gemaakt van eucalyptusbomen.

 

De nieuwe Aware-collectie is niet enkel duurzamer, maar moet ook een andere stijl bieden die naast de typische collecties van Vero Moda komt te staan, en er ook mee te combineren is. Daarbij wordt gemikt op jongere klanten, die bezig zijn met duurzaamheid. Elk jaar zullen er vier collecties verschijnen van Aware, waarvan de eerste vanaf september of oktober 2017 in de winkel moet te vinden zijn.

 

Vero Moda maakt deel uit van Bestseller, een van de grootste modebedrijven van Europa. Bestseller telt 23 verschillende merken, waaronder ook Only en Jack & Jones. Onlangs ging het nog een joint venture aan met Zalando rond FashionTrade.com, een online groothandel waar ook andere modebedrijven hun kleding kunnen bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top