Versace heeft een nieuwe CEO

Versace heeft een nieuwe CEO

Het Italiaanse modehuis Versace heeft met Jonathan Akeroyd een nieuwe CEO in huis gehaald. Voordien was hij ook al CEO bij Alexander McQueen. Akeroyd volgt Gian Giacomo Ferraris op, die meer dan vijf jaar de leiding had over het modehuis.

 

“Bewezen track record”

Akeroyd wordt onmiddellijk aangesteld, maar zal pas vanaf midden juni effectief aan de slag gaan bij Versace. Zijn voorganger Ferraris vervoegde het bedrijf in 2009 als CEO, maar zijn tijd aan het hoofd van het bedrijf kwam deze maand tot een einde.

 

"We zijn verheugd om Jonathan Akeroyd te verwelkomen als onze nieuwe CEO”, zegt Donatella Versace aan Women’s Wair Daily. “Hij brengt een bewezen track record mee in het bouwen van wereldwijde merken, het sturen van groei en voortstuwen van strategische ontwikkeling.”

 

Akeroyd zelf zei in een reactie dat het een eer is om aan de slag te gaan bij zo’n dynamisch en innovatief bedrijf. “Versace is een iconisch merk dat wereldwijd wordt erkend als een grote naam in de luxesector”, aldus Akeroyd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Back to top