Versace sluit boekjaar af met verlies

Versace sluit boekjaar af met verlies
Shutterstock

Modemerk Versace heeft ondanks een hogere omzet in het voorbije boekjaar een verlies geleden van 7,4 miljoen euro. Een jaar eerder was er nog sprake van een winst van 15,3 miljoen euro, maar die werd nu gedrukt door hogere kosten.

Terugval in EMEA-zone

De omzet van het Italiaanse Versace was nochtans met 3,7% gegroeid naar 668,7 miljoen euro, al was ook die groei een pak lager dan een jaar eerder. Toen ging de omzet er met 17,5% op vooruit. Omdat de operationele kosten stegen naar 630 miljoen euro, was die kleine omzetgroei echter niet voldoende om uit de rode cijfers te blijven.

 

In de EMEA-zone kon Versace in het boekjaar 2015 nog pochen met een groei van 33%, maar het voorbije jaar was er sprake van een kleine terugval van 1,1%. In Azië steeg de omzet met 8,8%, al was ook daar de groei een jaar eerder met 27% een stuk hoger.

 

In 2016 opende Versace 38 nieuwe winkels, waarvan 29 boetieks en 5 outlets. In het eerste kwartaal van het huidige boekjaar werden er ook al vier extra winkels geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Back to top