VF Corp verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal | RetailDetail

VF Corp verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal

VF Corp verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal
Shutterstock

VF Corp, het moederbedrijf van modemerken als Vans, The North Face, Wrangler en Lee, heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. Daarom heeft het besloten om de verwachtingen voor het hele jaar bij te stellen.

Sterke groei Vans

In het derde kwartaal steeg de omzet bij VF Corp met 5% naar 3,5 miljard dollar (net geen drie miljard euro) en lag daarmee een stuk hoger dan de verwachtingen van de analisten. Op vergelijkbare basis was er een groei van 4%, maar de nettowinst daalde wel met 23% naar 386 miljoen euro.

 

De groei van VF Corp was mede te danken de groei van de divisie ‘Outdoor & Action Sports’ met 8%, terwijl de omzet van het merk Vans zelfs een sprong van 28% maakte. In Europa ging de omzet er met 18% op vooruit, China groeide met 9%. Online verkocht VF Corp 38% meer dan in het derde kwartaal van 2016.

 

Vanwege die sterke groei stelt het modebedrijf de verwachtingen voor heel 2017 bij. Het verwacht nu een omzetgroei van 6% naar 12,1 miljard dollar (10,2 miljard euro). Er wordt ook extra geïnvesteerd om die groei in 2018 verder te zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.