VF Corp verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal | RetailDetail

VF Corp verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal

VF Corp verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal
Shutterstock

VF Corp, het moederbedrijf van modemerken als Vans, The North Face, Wrangler en Lee, heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. Daarom heeft het besloten om de verwachtingen voor het hele jaar bij te stellen.

Sterke groei Vans

In het derde kwartaal steeg de omzet bij VF Corp met 5% naar 3,5 miljard dollar (net geen drie miljard euro) en lag daarmee een stuk hoger dan de verwachtingen van de analisten. Op vergelijkbare basis was er een groei van 4%, maar de nettowinst daalde wel met 23% naar 386 miljoen euro.

 

De groei van VF Corp was mede te danken de groei van de divisie ‘Outdoor & Action Sports’ met 8%, terwijl de omzet van het merk Vans zelfs een sprong van 28% maakte. In Europa ging de omzet er met 18% op vooruit, China groeide met 9%. Online verkocht VF Corp 38% meer dan in het derde kwartaal van 2016.

 

Vanwege die sterke groei stelt het modebedrijf de verwachtingen voor heel 2017 bij. Het verwacht nu een omzetgroei van 6% naar 12,1 miljard dollar (10,2 miljard euro). Er wordt ook extra geïnvesteerd om die groei in 2018 verder te zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.