Grote kledingbedrijven gaan bomen beschermen | RetailDetail

VF Corporation gaat bomen beschermen

VF Corporation gaat bomen beschermen

De groep VF Corporation heeft zich aangesloten bij Canopy, dat zich inzet voor de bescherming van bomen en bossen. VF Corporation is het moederbedrijf van een aantal grote Amerikaanse kledingmerken als The North Face, Lee, Wrangler en Timberland.

Gebruik gerecycleerde materialen

Met VF Corporation erbij maken nu in totaal 96 modemerken, goed voor een omzet van 112 miljard dollar (106 miljard euro), deel uit van het CanopyStyle Initiative. Daarmee verbinden ze zich er aan om niet langer materialen te winnen van bedreigde bossen.

 

VF Corporation heeft meteen ook een Forest Derived Materials Policy getoond, waarin het neerschrijft welk beleid het zal voeren om ontbossing tegen te gaan. “Ontbossing en de verslechtering van bossen zijn nog steeds een wereldwijd probleem die hun effect hebben op de klimaatverandering en de mensenrechten”, zegt vicepresident voor duurzaamheid Letitia Webster. “Dit beleid stelt ons in staat om ons deel te doen in het beschermen van de bossen op de wereld.”

 

Eén van de belangrijkste punten in het nieuwe beleid, is het gebruik van gerecycleerde materialen waar mogelijk. Daarnaast moet er gebruik gemaakt worden van producten die werden goedgekeurd door de Forest Stewardship Council. “Wanneer een bedrijf als VF zijn engagement ten opzichte van bossen uitbreidt met dit soort beleid, dan betekent dat een ongelooflijk momentum voor het wereldwijde bosbeheer en de inspanningen rond het klimaat”, zegt Nicole Rycroft, uitvoerend directeur bij Canopy.

 

VF Corporation heeft binnen het bedrijf ook al een breder beleid, dat er op gestoeld is om zoveel mogelijk duurzame materialen te gebruiken. Het werkt daarvoor naast Canopy ook nog samen met enkele andere NGO’s.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.