Grote kledingbedrijven gaan bomen beschermen | RetailDetail

VF Corporation gaat bomen beschermen

VF Corporation gaat bomen beschermen

De groep VF Corporation heeft zich aangesloten bij Canopy, dat zich inzet voor de bescherming van bomen en bossen. VF Corporation is het moederbedrijf van een aantal grote Amerikaanse kledingmerken als The North Face, Lee, Wrangler en Timberland.

Gebruik gerecycleerde materialen

Met VF Corporation erbij maken nu in totaal 96 modemerken, goed voor een omzet van 112 miljard dollar (106 miljard euro), deel uit van het CanopyStyle Initiative. Daarmee verbinden ze zich er aan om niet langer materialen te winnen van bedreigde bossen.

 

VF Corporation heeft meteen ook een Forest Derived Materials Policy getoond, waarin het neerschrijft welk beleid het zal voeren om ontbossing tegen te gaan. “Ontbossing en de verslechtering van bossen zijn nog steeds een wereldwijd probleem die hun effect hebben op de klimaatverandering en de mensenrechten”, zegt vicepresident voor duurzaamheid Letitia Webster. “Dit beleid stelt ons in staat om ons deel te doen in het beschermen van de bossen op de wereld.”

 

Eén van de belangrijkste punten in het nieuwe beleid, is het gebruik van gerecycleerde materialen waar mogelijk. Daarnaast moet er gebruik gemaakt worden van producten die werden goedgekeurd door de Forest Stewardship Council. “Wanneer een bedrijf als VF zijn engagement ten opzichte van bossen uitbreidt met dit soort beleid, dan betekent dat een ongelooflijk momentum voor het wereldwijde bosbeheer en de inspanningen rond het klimaat”, zegt Nicole Rycroft, uitvoerend directeur bij Canopy.

 

VF Corporation heeft binnen het bedrijf ook al een breder beleid, dat er op gestoeld is om zoveel mogelijk duurzame materialen te gebruiken. Het werkt daarvoor naast Canopy ook nog samen met enkele andere NGO’s.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Brussels akkoord over duurzamere voeding

15/05/2018

De Brusselse distributeurs verbinden zich ertoe tegen 2020 30% minder voedselafval te hebben en 20% meer ruimte te voorzien voor Belgische voeding. Dat maakt deel uit van een nieuw akkoord tussen het Brussels Gewest en de sector.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.