Victoria’s Secret slaat eigen vleugels uit

FashionStock.com / Shutterstock.com

L Brands, de holding boven onder meer Victoria’s Secret, splitst de lingerieformule af. Nadat een eerdere verkooppoging mislukte, moet Victoria nu maar haar eigen boontjes zien te doppen.

 

Spin-off brengt meeste op

Het Amerikaanse L Brands splitst zichzelf op in twee delen: huidig groepstopman Andrew Meslow blijft aan het hoofd staan van verzorgingsmerk Bath & Body Works, terwijl lingerieketen Victoria’s Secret verzelfstandigt onder leiding van diens huidige CEO Martin Waters. Dat bericht Reuters.

 

De spin-off zou tussen de 5 en 7 miljard dollar waard worden geschat, wat meer is dan het lingerielabel zou krijgen bij een overname. In 2020 probeerde L Brands dat namelijk al, maar de biedingen kwamen toen amper boven de 3 miljard dollar uit. Eerder was er nochtans een deal met investeerdersgroep Sycamore, die een meerderheidsbelang zou nemen, maar die viel in het water door de uitbraak van de coronacrisis.

 

Vanaf augustus zullen Victoria en haar vroegere ‘Angels’ hun eigen weg gaan. In het voorbije eerste kwartaal, tot 1 mei, maakte de lingerieformule nog wel mee het mooie weer bij L Brands: de omzet van de groep zal vermoedelijk afklokken op 3,02 miljard dollar (zo’n 2,5 miljard euro), wat logischerwijs een pak beter is dan de 1,65 miljard dollar van rampvoorjaar 2020. Zowel Bath & Body Works als Victoria’s Secret hebben mee voor de groei gezorgd.