Walmart koopt modewebshop Modcloth

Walmart koopt modewebshop Modcloth

Walmart heeft online modeverkoper Modcloth overgenomen, die al vijftien jaar voornamelijk bekend is vanwege zijn op vintage geïnspireerde collecties. Modcloth zal onderdeel worden van Jet.com.

80 miljoen dollar

Modcloth groeide de voorbije vijftien jaar uit van een klein hobbyproject tot een online retailer met een omzet van 150 miljoen dollar (140 miljoen euro) in 2015. Het haalde doorheen zijn geschiedenis ook in totaal 80 miljoen dollar (75 miljoen euro) aan investeringen binnen en het begon te experimenteren met fysieke winkels.

 

Toch slaagde het bedrijf er niet in om winstgevend te worden en het slaagde er de voorbije tijd niet in om nieuwe fondsen te werven. Daarom wordt er nu overgegaan tot een volledige verkoop van het bedrijf. Volgens bronnen zou Walmart daar ongeveer 80 miljoen dollar (75 miljoen euro) voor hebben neergeteld.

 

Jet.com uitbouwen

Het is ondertussen al het vierde bedrijf dat Walmart in naam van Jet.com aankoopt sinds maart van vorig jaar. Zo kocht het meubelverkoper Hayneedle, schoenenwinkel Shoebuy en modeshop Moosejaw, allemaal in een poging om het assortiment van Jet.Com verder uit te breiden. Dat kwam eerder voor zo'n drie miljard euro in handen van Walmart.

 

Die overname moet er voor zorgen dat Walmart sterker kan groeien in de online verkoop. De Amerikaanse retailer ondervindt al langer hinder van de opkomst van Amazon en hoopt daar nu een eigen alternatief tegenover te plaatsen. Ook bij Walmart zelf wordt er steeds meer geïnvesteerd in het online segment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Esprit gaat samenwerking aan met juwelenmaker Versteegh

22/03/2017

Modeketen Esprit heeft een nieuwe samenwerking afgesloten met de Nederlandse juwelenmaker Versteegh, die verschillende accessoires zal leveren voor de winkels van Esprit. De samenwerking gaat van start op 1 juli van dit jaar.

Sterke groei voor Nike in Azië

22/03/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Stabiele resultaten voor Italiaanse groep achter Diesel

21/03/2017

De Italiaanse modegroep OTB, moederbedrijf van merken als Diesel, Viktor&Rolf en Maison Margiela, heeft in 2016 gelijkaardige resultaten neergezet als in 2015. Vlaggenschip Diesel deed het minder goed, maar de premiummerken compenseerden.

Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop

21/03/2017

Martine Baarschers gaat aan de slag als de nieuwe e-commercemanager voor de Nederlandse en Duitse markt bij de Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde. Baarschers heeft al heel wat ervaring in die functie bij andere modebedrijven.

Reorganisatie bij McGregor en Gaastra in België

20/03/2017

De winkelketens McGregor en Gaastra hebben van de rechtbank goedkeuring gekregen voor een gerechtelijke reorganisatie. Die moet ervoor zorgen dat er meer ademruimte komt voor een doorstart, maar heeft geen invloed op de groothandelsactiviteiten.

Reclame Sainsbury’s volgt het weer

20/03/2017

De Britse keten Sainsbury’s heeft een reclamecampagne gelanceerd, waarbij de beelden worden aangepast naargelang het weer. Voorbijgangers zullen zo steeds reclame te zien krijgen voor kleding die past bij het weer op dat moment.

Back to top