Walmart koopt modewebshop Modcloth

Walmart koopt modewebshop Modcloth

Walmart heeft online modeverkoper Modcloth overgenomen, die al vijftien jaar voornamelijk bekend is vanwege zijn op vintage geïnspireerde collecties. Modcloth zal onderdeel worden van Jet.com.

80 miljoen dollar

Modcloth groeide de voorbije vijftien jaar uit van een klein hobbyproject tot een online retailer met een omzet van 150 miljoen dollar (140 miljoen euro) in 2015. Het haalde doorheen zijn geschiedenis ook in totaal 80 miljoen dollar (75 miljoen euro) aan investeringen binnen en het begon te experimenteren met fysieke winkels.

 

Toch slaagde het bedrijf er niet in om winstgevend te worden en het slaagde er de voorbije tijd niet in om nieuwe fondsen te werven. Daarom wordt er nu overgegaan tot een volledige verkoop van het bedrijf. Volgens bronnen zou Walmart daar ongeveer 80 miljoen dollar (75 miljoen euro) voor hebben neergeteld.

 

Jet.com uitbouwen

Het is ondertussen al het vierde bedrijf dat Walmart in naam van Jet.com aankoopt sinds maart van vorig jaar. Zo kocht het meubelverkoper Hayneedle, schoenenwinkel Shoebuy en modeshop Moosejaw, allemaal in een poging om het assortiment van Jet.Com verder uit te breiden. Dat kwam eerder voor zo'n drie miljard euro in handen van Walmart.

 

Die overname moet er voor zorgen dat Walmart sterker kan groeien in de online verkoop. De Amerikaanse retailer ondervindt al langer hinder van de opkomst van Amazon en hoopt daar nu een eigen alternatief tegenover te plaatsen. Ook bij Walmart zelf wordt er steeds meer geïnvesteerd in het online segment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold en Delhaize nu ook in de Verenigde Staten één

08/12/2017

De eenmaking van Ahold en Delhaize gaat verder: in januari worden ook Ahold USA en Delhaize America samengevoegd. Tot nu toe waren de afdelingen nog apart actief.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Walmart wil geen "winkel" meer zijn

07/12/2017

Het Amerikaanse Walmart is al langer gekend onder die naam, maar eigenlijk was de wettelijke naam van het bedrijf nog steeds Wal-Mart Stores. Daar komt nu echter verandering in: in het tijdperk van e-commerce wil Walmart méér zijn dan een winkelketen.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Back to top