Walmart koopt online modeverkoper Modcloth | RetailDetail

Walmart koopt modewebshop Modcloth

Walmart koopt modewebshop Modcloth

Walmart heeft online modeverkoper Modcloth overgenomen, die al vijftien jaar voornamelijk bekend is vanwege zijn op vintage geïnspireerde collecties. Modcloth zal onderdeel worden van Jet.com.

80 miljoen dollar

Modcloth groeide de voorbije vijftien jaar uit van een klein hobbyproject tot een online retailer met een omzet van 150 miljoen dollar (140 miljoen euro) in 2015. Het haalde doorheen zijn geschiedenis ook in totaal 80 miljoen dollar (75 miljoen euro) aan investeringen binnen en het begon te experimenteren met fysieke winkels.

 

Toch slaagde het bedrijf er niet in om winstgevend te worden en het slaagde er de voorbije tijd niet in om nieuwe fondsen te werven. Daarom wordt er nu overgegaan tot een volledige verkoop van het bedrijf. Volgens bronnen zou Walmart daar ongeveer 80 miljoen dollar (75 miljoen euro) voor hebben neergeteld.

 

Jet.com uitbouwen

Het is ondertussen al het vierde bedrijf dat Walmart in naam van Jet.com aankoopt sinds maart van vorig jaar. Zo kocht het meubelverkoper Hayneedle, schoenenwinkel Shoebuy en modeshop Moosejaw, allemaal in een poging om het assortiment van Jet.Com verder uit te breiden. Dat kwam eerder voor zo'n drie miljard euro in handen van Walmart.

 

Die overname moet er voor zorgen dat Walmart sterker kan groeien in de online verkoop. De Amerikaanse retailer ondervindt al langer hinder van de opkomst van Amazon en hoopt daar nu een eigen alternatief tegenover te plaatsen. Ook bij Walmart zelf wordt er steeds meer geïnvesteerd in het online segment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Hans Anders rondt kaap van 200 miljoen euro omzet

12/04/2018

De Nederlandse brillenketen Hans Anders heeft zijn omzet vorig jaar met 6% opgeschroefd tot 203,7 miljoen euro. De optiekketen kondigt tegelijk aan zich terug te trekken uit de Franse markt.