Walmart neemt kledingketen Bonobos over | RetailDetail

Walmart neemt kledingketen Bonobos over

Walmart neemt kledingketen Bonobos over
Bonobos.com

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft een overnamedeal bereikt met kledingketen Bonobos. Het telt een bedrag van 310 miljoen dollar (280 miljoen euro) neer voor meer dan dertig winkels en de webshop.

Online identiteit

Bonobos werd tien jaar geleden opgericht in New York als een webwinkel die broeken verkocht. Sindsdien is het assortiment uitgebreid naar een volledige mannencollectie en zijn er een reeks eigen winkels geopend. Daarnaast zijn er ook shop-in-shops geopend bij warenhuisketen Nordstrom, dat in de beginperiode van Bonobos had geïnvesteerd in het bedrijf.

 

Ondanks het feit dat Bonobos van een webshop is uitgegroeid tot een traditionele retailer, heeft het nog altijd sterke voeling met zijn online oorsprong. Online consumenten genieten nog steeds van een flink aantal voordelen en bezoekers van de fysieke winkels krijgen hun kleding niet onmiddellijk mee naar huis, maar krijgen hun bestellingen aan huis geleverd.

 

Het is meer dan waarschijnlijk dat online aspect dat Walmart heeft aangetrokken in Bonobos, want de warenhuisreus heeft de voorbije jaren steeds meer aandacht gekregen voor e-commerce, in een poging om Amazon het vuur aan de schenen te leggen. Zo nam het in maart ook nog modewebshop Modcloth over voor tachtig miljoen dollar (75 miljoen euro).

 

Belangrijke taak voor CEO Bonobos

Amazon is immers uitgegroeid tot de grootste concurrent van Walmart en maakt net de tegenovergestelde beweging en begint zich meer en meer te richten op fysieke winkels. Daarvan is de overname van supermarktketen Whole Foods vorige week ongetwijfeld het beste voorbeeld van.

 

Andy Dunn, oprichter en CEO van Bonobos, krijgt binnen Walmart de verantwoordelijkheid over alle online modemerken. Voorlopig is het niet de bedoeling dat de producten van Bonobos verkocht worden bij de meer dan 5.000 vestigingen van Walmart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.