Weekday kiest ook bij tweede vestiging voor Antwerpen | RetailDetail

Weekday kiest ook bij tweede vestiging voor Antwerpen

Weekday kiest ook bij tweede vestiging voor Antwerpen

De Zweedse modegroep H&M opent binnenkort een tweede vestiging van zijn merk Weekday in België en daarbij kiest ze opnieuw voor Antwerpen. Na het filiaal in de Kammenstraat is het merk nu op weg naar de Stadsfeestzaal.

Meerdere winkels in Stadsfeestzaal

Weekday opende eind november vorig jaar zijn deuren in de Kammenstraat, waar het zijn intrek nam in het oude pand van de bekende kledingwinkel Fish & Chips. Die verhuisde op zijn beurt dan weer naar een nieuwe winkel, maar bleef daarbij wel trouw aan de Kammenstraat.

 

Binnenkort kunnen fans van Weekday dus ook terecht in een tweede winkel, al zullen ze daarvoor nog steeds naar Antwerpen moeten afzakken. Met een vestiging in het winkelcentrum van de Stadsfeestzaal kiest H&M nu wel voor een meer traditionele locatie in de stad. De Zweedse groep wordt daar zo een belangrijke huurder, want het gelijknamige merk heeft er net een grote winkel ingenomen met rechtstreekse toegang tot de Meir en ook dochtermerk COS is al te vinden in de Stadsfeestzaal.

 

Ook die andere, keten & Other Stories, opent binnenkort een nieuwe winkel in België. Op 7 april opent die de deuren in de Hoogstraat in Hasselt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.